Zoria: Age of Shattering – Video Review (KyotoCrank)

• DEVELOPER: Tiny Trinket Games
  • IZDAVAČ: Anshar Publishing, Surefire.Games
  • ŽANR: Tactical RPG
  • DATUM IZLASKA: 7. ožujka 2024.
  • POČETNA CIJENA: 24,50€

Zoria Age of Shattering je turn-based, fantastični RPG u kojem možete prilagoditi svoju grupu i njihove sposobnosti da se bore protiv velikog broja neprijatelja dok istražujete raznolika i kreativna okruženja. Znam da su svi odmah pomislili na Badlur’s Gate 3, ali moramo napraviti korak unatrag i shvatiti da je ovu igru stvorio tim od 3 osobe.

Ova trodimenzionalna igra se odvija u visokom fantastičnom okruženju, gdje ćete susresti mnogo goblina, divovskih paukova i egzotičnih stvorenja poput zmajeva. Odjenite svog lika u opremu opakog izgleda s velikim izborom raznolikosti. Moći ćete vidjeti pojedinačne dijelove opreme koju nosite, iako će ponekad funkcionalnost biti važnija od estetike. Na početku igre, možete prilagoditi izgled i klasu svog lika, a mogućnosti prilagodbe su šire nego što se očekivalo. Iako nećete moći prilagoditi svaki mali aspekt izgleda, prilika za prilagodbu je dovoljna jer većinu vremena likove vidite kroz portrete na lijevoj strani ekrana ili tijekom razgovora.

Svaki napad i čarolija dolaze s blistavom animacijom, a posebno je zadovoljstvo promatrati magiju u akciji. Svaki put kad liječite ili nanosite štetu, brojevi će iskočiti iz točke kontakta. No, kad je više izvora istovremeno, ti brojevi se mogu preklapati, što može otežati njihovo čitanje i razumijevanje.

Svako okruženje kroz koje prolazite odiše detaljima, s iznimno pažljivo dizajniranim prostorijama. Šume, špilje, dvorci i sela svaka su za sebe jedinstveni. Jedina zamjerka je nedostatak visinskih razlika u borbenom terenu – sve se odvija na istoj razini. Uključivanje visinskih razlika dodalo bi složenost borbama, mijenjajući vidokrug i utječući na uspješnost napada iz daljine ovisno o vašoj visini u odnosu na metu. Iako postoje prepreke koje morate zaobići, često se dogodi da se borba odvija na istom mjestu gdje je počela, s malo potrebe za kretanjem. Neprijatelji su obično stacionirani, pa izbjegavanje napada nije uvijek moguće.

Zoria #1
Screenshot – Steam (Tiny Trinket Games)

Glazba i ambijentalni zvukovi su izvanredni, gotovo kao da koračate kroz svijet Gospodara prstenova, dok zvukovi okoline stvaraju osjećaj autentičnosti. Međutim, zvukovi napada ostavljaju nešto više od željenog. S obzirom na važnost borbe u igri, bilo bi korisno imati veću raznolikost zvučnih efekata za svaki napad, poput različitih zvukova za zamah mačem, ispaljivanje strijele ili bacanje čarolije.

Kasnije u igri, oko 4 do 5 sati kampanje, primijetio sam da više nisam čuo glasovne linije. Na početku igre, glasovne linije su bile mješovite – neki važni likovi imali su glasove samo za prve redove dijaloga. Bilo je čudno čuti samo djelomične dijaloge, nisam siguran zbog čega je to bilo – možda radi uštede novca. Kvaliteta glasovne glume bila je mještovina, neki NPC-ovi su zvučali uvjerljivo i profesionalno, dok su drugi zvučali neuvjerljivo i nelogično, poput nervoznih učenika koji glume pred razredom.

Osobno smatram da nije problem što mali indie tim koristi umjetnu inteligenciju za glasove likova radi uštede novca, ali ako rezultat zvuči ovako loše, bolje je ne koristiti glasove uopće. Budući da većina dijaloga u igri nema glasovnu izvedbu, loša kvaliteta postaje posebno uočljiva kada se pojavi. Jedina dosljedna glasovna gluma dolazi od pripovjedača koji izlaže informacije o svijetu i događajima, što zvuči izvrsno – ne mogu ni razaznati je li riječ o AI-u ili ne.

Zoria #2
Screenshot – Steam (Tiny Trinket Games)

Mehanika igranja

Kao što sam već spomenuo, ova je strateška igra na poteze. Kada ne istražujete okolinu, ne prikupljate resurse ili ne rješavate zagonetke, vjerojatno ćete se suočiti s borbom. Redoslijed poteza je nasumičan svaki put jer se svi sudionici bore za inicijativu. Svaki lik ima određeni broj akcijskih bodova, koje možete koristiti za dodatno kretanje, korištenje predmeta ili vještina, poput napada ili čarolija.

Moja glavna pritužba u vezi s borbom je nemogućnost kretanja nakon što iskoristite sve akcijske bodove. Ako još uvijek imate preostalo slobodno kretanje, trebali biste se moći pomicati u zaklon. Na primjer, vaš strijelac trebao bi moći iskočiti, pucati jednom ili dva puta, a zatim se sakriti iza zaklona, umjesto da ostane izložen neprijateljskoj vatri što je nepraktično.

Sposobnosti vašeg lika prikazuju njihovu cijenu, uključujući potrebne akcijske bodove. Osim zdravlja, vaši drugi borbeni resursi su fokus i mana ili energija, ovisno o tome jeste li bacač čarolija ili borilačka klasa. Fokus se gradi osnovnim napadima i zadržava se izvan borbe, ali se polako troši. Obje klase zahtijevaju ovaj resurs za svoje posebne sposobnosti, što zahtijeva pažljivo planiranje jer ne možete potrošiti svu svoju energiju ili manu na čarolijama ili napadima, morate zadržati određenu razinu fokusa.

Energija i mana funkcioniraju na isti način, osim ako niste klasa koja koristi magiju. Nakon svake borbe, dio zdravlja i mane se obnavlja, ali se također umarate. Kako se umor povećava, vaša borbenost opada, što znači da ćete morati pronaći vrijeme za odmor i oporavak. Odmor u kampu omogućuje vam obnavljanje zdravlja i resursa, pri čemu broj sati odmora određuje količinu oporavka i potrošenih resursa. Ovisnost o napitcima za zdravlje i mane nije održiva, jer se umor akumulira, što može umanjiti učinkovitost vašeg lika u borbi.

Zoria #3
Screenshot – Steam (Tiny Trinket Games)

Dok kampirate, svaka klasa ima specifične učinke koji se aktiviraju ovisno o duljini odmora, poput smanjenja potrošnje zaliha, oporavka od otrova ili uklanjanja kletvi. Također možete koristiti sastojke koje pronađete diljem svijeta za pripremu jela s posebnim učincima tijekom odmora, poput povećanja snage tijekom 30 minuta.

Prođimo sada kroz vaš party. Možete imati do tri člana u svojoj ekipi, ukupno četvero uključujući vas. Dok napredujete kroz igru, upoznat ćete mnoge likove koji se mogu pridružiti vašoj grupi, bilo trajno ili samo za određenu misiju. Možete upravljati napretkom vaše grupe distribuiranjem njihovih bodova vještina i odabirom novih sposobnosti. Možete pokušati smisliti taktički pristup, ali većinom biste trebali biti u mogućnosti pobijediti u bitkama bez obzira na to kako se formirate. Također možete promijeniti formaciju svoje grupe, kontrolirajući njihovu postavu prije početka borbe. Na primjer, možete postaviti “tenkove” u prvu liniju, dok iscjelitelje i napadače na daljinu stavite u pozadinu.

Ova igra također sadrži nadogradivu bazu operacija. Možete proširiti svoju tvrđavu kako biste smjestili više pratitelja različitih klasa. Tu su i postaje kao što su gostionica, kovačnica i alkemija, koje možete nadograditi kako biste dobili pristup nacrtima, receptima i resursima. Također, u vašoj bazi postoji i pult za misije, gdje možete poslati svoje pratitelje na zadatke kako biste zaradili nagrade, ali za njihove ekspedicije morate osigurati hranu i zlato.

Zoria #4
Screenshot – Steam (Tiny Trinket Games)

Priča

Mogu reći da je svijet ove igre dobro razvijen, ali priča koju pratite me nije zadržala toliko kao prva izvedba moje hipotetske kćeri na plesnom recitalu. U početku sam bio uzbuđen, ali što je više vremena prolazilo, to sam manje bio zainteresiran. Nakon nekoliko sati, počeo sam preskakati veći dio dijaloga jer sam se osjećao preopterećeno čitanjem. Preferiram tući čudovišta i bacati kul čarolije nego čitati.

U osnovi, priča se vrti oko dvije zaraćene frakcije, Izirian Empire i Elion Empire, koje su dugo bile u pat poziciji sve dok Izirijanci nisu počeli koristiti nekromantiju. Sposobnost podizanja mrtvih vojnika dala im je veliku brojčanu prednost. Iako je ova premisa zanimljiva, u igri se ne susrećemo s mnogo nemrtvih, što je pomalo čudno s obzirom na temeljnu priču. Mislim da bih radije koristio žive vojnike nego zombije, ali ovdje se čini da je premisa igre drugačija od onoga što se stvarno doživljava.

Zaključak

Sve u svemu, ova igra je solidna. Osobno me nije potpuno zainteresirala, ali ako imate strpljenja za ambicioznu igru koja možda nije tako dotjerana kao Baldur’s Gate 3, mogao bih vam je preporučiti. Također, dostupna je po cijeni od samo 24,50 eura, a ako je igrate do kraja, dobit ćete više od 25 sati zabave. Većina Steam recenzija je pozitivna, a mnogi igrači su je odigrali više od 25 sati. Igra također redovito dobiva ažuriranja i popravke, pa se može očekivati i više sadržaja u budućnosti.