Venture to the Vile

• DEVELOPER: Studio Cut to Bits
  • IZDAVAČ: Aniplex Inc.
  • ŽANR: Metroidvania / Platformer
  • DATUM IZLASKA: 22. svibnja 2024
  • POČETNA CIJENA: 24,50 €

Venture to the Vile nudi svjež pogled na Metroidvania žanr. Dok uključuje poznate mehanike poput otključavanja novih vještina, nadogradnje oružja i borbe protiv bosseva, izdvaja se svojim prekrasnim mračnim svijetom i zanimljivom pričom koja se provlači kroz cijelu igru. Fantastičan umjetnički stil, glazba i raznoliki nivoi poboljšavaju iskustvo, tako da nije samo puko kopiranje. Međutim, tri problema sprječavaju da bude savršena i usporavaju igranje.

Naša jeziva priča odvija se u Rainybrooku, tajanstvenom selu gdje svi nose životinjske maske. Igra počinje kada se naš glavni lik budi na svoj poseban dan. Dobiva novu masku koja simbolizira njegov rast, a izgleda poput mladog jelena s malim rogovima. Nakon toga, majka ga obavještava da ga traži prijateljica Ella, djevojka s maskom koze, te kreće u selo da ju pronađe. Zajedno ste postavljali zamke za hvatanje štakora za doktora Crowa, koji izgleda provodi eksperimente i potiče seljane da koriste čistu energiju poput baterija ili jabuka.

Priča zatim prelazi u razdoblje kada su protagonisti stariji tinejdžeri. Još uvijek provjeravaju zamke, ali sada ih nešto progoni i ostavlja za sobom čudno krzno. Kako pada noć i režanje postaje glasnije, požure kući. Ella sigurno prelazi trošni most, ali kada vi pokušate, most se urušava, bacajući vas u mračno, neobično osvijetljeno podzemlje. Sada je tvoj zadatak pronaći Ellu i spasiti svijet koji se urušava.

Prednosti

Prvo, razgovarajmo o tome što ovu igru čini posebnom u odnosu na druge. Kao što je već spomenuto, igra se može pohvaliti nevjerojatnim vizualima i atmosferom koja snažno podsjeća na viktorijansku Englesku. Fascinantno je kako su programeri uspjeli spojiti mračnu, jezivu atmosferu s prekrasno izrađenim svijetom koji se besprijekorno uklapa u intrigantnu priču. Mapa igre sastoji se od 5-6 različitih područja, svih međusobno povezanih glavnim kanalizacijskim sustavom, a svako područje ima jedinstvene biome s prepoznatljivim znamenitostima. Osim toga, kretanje kroz ova područja je jednostavno, a igra potiče istraživanje omogućujući kretanje kroz različite slojeve, pozivajući vas da otkrijete sve više i više.

Drugo, za razliku od drugih Metroidvania igara gdje se likovi ili naglo pojavljuju ili se pojavljuju tek nakon određenih zadataka, The Venture to the Vile nudi svijet koji se doista čini živim. Naseljen je ekscentričnim likovima s kojima možete komunicirati, saznati više o njima i obavljati sporedne zadatke za njih. Igra je ogromna, prepuna sadržaja, uključujući brojne druge aktivnosti poput skupljanja predmeta i tajnih bosseva. Vaš napredak obilježavaju bossevi koje pobijedite i oružja koja nadogradite. Sustav nadogradnje je poseban užitak jer uključuje korištenje dijelova tijela od čudovišta, čineći svaku nadogradnju dobrom i nikada kao gubitak resursa.

Treće, mehanika kretanja je dobra, ali nije najbolja. Platformerski elementi su dobro dizajnirani, pružajući ravnotežu između izazova i zadovoljstva. Igra također uključuje razne zagonetke, od jednostavnih pritiskanja tipki do navigacije složenim stazama. Kako napredujete, težina se povećava, što održava igranje zanimljivim i osigurava kontinuirano poboljšanje. Osobno, nikada nisam smatrao da je igra preteška do točke frustracije. Umjesto toga, igra vas potiče da koristite sve alate i sposobnosti koje imate na raspolaganju za napredovanje.

Borbeni sustav u igri je ili dobar ili loš. Sveukupno gledano, može se reći da je jedna od snaga igre jer možete koristiti različite vještine u borbi i prilično je prilagođena novim igračima ovog žanra. Osim toga, borbe sa bossevima su posebno raznolike, te svaki zahtijeva da naučite njegove obrasce i testirate svoje reflekse. Na primjer, postoji sporedni boss na putu do rudnika koji izgleda kao polu-cvrčak, polu-čudovište. Ovaj boss je izazovan zbog svojih brzih pokreta, ali što se više borite s njim, to prije shvatite kako ga pobijediti. Međutim, značajan nedostatak borbi sa bossevima su njihove višestruke faze i jednostavno imate osjećaj da se sve previše odužilo. Dodatno, nedostatak vidljive trake zdravlja za bosseve itekako bi pomoglo igranju, ostavljajući vas s pitanjem: “Kada ću ga konačno poraziti?”

Mane

Igra bi se znatno poboljšala dodavanjem prave karte ili opcija za brzo putovanje/teleportaciju. Trenutno ne postoji karta niti ikone koje ukazuju kamo treba ići, što dovodi do puno lutanja, znatno više nego u većini Metroidvania igara. Jedina indikacija vaše lokacije je ikona vašeg lika u određenoj regiji ili mjestu, i to je sve. Najveća frustracija dolazi od stalnog putovanja naprijed-nazad bez preciznog znanja kamo trebate ići. Osim toga, često ima puno neprijatelja na putu, što vas prisiljava da se stalno borite s njima ili pokušavate izbjeći i izmaknuti im. Kada se odmarate u šatoru, svi neprijatelji se ponovno pojavljuju, što dovodi do još više borbe i izbjegavanja. Dok je borba s neprijateljima korisna za zarađivanje novca u igri i materijala za nadogradnju, njihov velik broj čini stalno zaustavljanje i izbjegavanje više frustrirajućim nego ugodnim.

Animacijski aspekt igre mogao bi se poboljšati, jer kretanje ponekad može biti nespretno. Ovo je posebno uočljivo kada ste blizu neprijatelja; može se činiti kao da primate štetu čak i bez kontakta. Ovaj problem također utječe na elemente platformiranja, gdje skakanje po zidovima može biti frustrirajuće. Animacije borbe nemaju pravu oštrinu, a hitboxovi su neprecizni. Odzivnost kontrola nije optimalna, što samo dodatno pogoršava ove probleme. Imao sam problema s kontrolerom, dok su PC kontrole bile brže, ali igri i dalje treba vremena da pravilno registrira pokrete.

Venture to the Ville sadrži tajne povezane s vremenskim i vremenskim mehanikama, iako ne možete sami mijenjati te uvjete. U početku se to može činiti korisnim, ali kako napredujete, nedostaci postaju očiti. Na primjer, neke biljke rastu samo u mraku, nudeći više novca u igri, dok druge cvjetaju tijekom dana. Međutim, noću neprijatelji postaju jači i poprimaju različite oblike, što može biti vrlo frustrirajuće. Redovni monstrumi s kojima se borite tijekom dana postaju tri puta jači noću. Osim toga, neprijateljima nedostaju indikatori zdravlja—ne nužno trake koje pokazuju točno zdravlje, ali čak bi i vizualni znakovi pomogli. Nakon otprilike šest udaraca počinjete predviđati kada će umrijeti, ali jasniji indikatori bi poboljšali iskustvo.

Određene sporedne zadatke može biti pomalo zbunjujuće riješiti. Nakon nekog vremena, odustao sam od njih i uglavnom se fokusirao na glavne zadatke. Dati savjeti često nisu dovoljni, što otežava razumijevanje što točno treba učiniti. Iako cijenim što igra prikazuje postotak dovršenosti i broj skupljenih potkova, volio bih da nudi više nagrađujućih poticaja za dovršavanje sporednih zadataka.

Još jedan frustrirajući aspekt je koliko sporo vaš lik ozdravlja, ostavljajući vas ranjivim na napade neprijatelja tijekom procesa. Osim toga, kontroliranje smjera vašeg koraka unatrag ili izbjegavanja je izazovno. Unatoč svom nazivu, korak unatrag često vas šalje ravno u neprijatelje umjesto dalje od njih. Igra bi imala koristi od bolje optimizacije. Doživio sam padove frame-ratea, posebno u biomima s kišom koja je izgledala kao da uzrokuje probleme samoj igri.

Završne misli – isplati li se?

Kroz cijelo iskustvo igranja pitao sam se bi li ova igra bila prikladna za novopridošlice ili iskusnije igrače u ovom žanru. Postoje brojne postavke pristupačnosti koje omogućuju više zdravlja i prilagođavanje težine za opuštenije iskustvo. Međutim, igra postaje sve izazovnija kako napredujete, što možda neće biti ugodno svima zbog povremenih teških skokova i prepreka.

Sve u svemu, igra ima puno toga za ponuditi. Dobra je, nije loša, ali nije ni savršena. S mnogim Metroidvania igrama na tržištu, Venture to the Vile se ističe svojim jedinstvenim elementima. Međutim, igranje može biti prilično frustrirajuće, što utječe na cjelokupno iskustvo. Unatoč tome, za 24,50 € vjerujem da je igra apsolutno vrijedna.

90%
60%
80%