Vijesti

Opuštajuća igra Tiny Glade osvojit će vas svojom jedinstvenom mehanikom igranja

Podijelite:

Ako pratite indie scenu, vjerojatno ste upoznati s igrom Tiny Glade. Ovaj opuštajući simulator izgradnje dvorca osvojio je društvene mreže i postao jedna od najpoželjnijih igara na Steamu. Ovdje ćemo se upustiti u priču iza Tiny Gladea u intervjuu objavljenom na 80 Levelu, te istražiti njegov razvojni put, umove iza igre i što ga čini izvanrednim naslovom u žanru cozy igara.

Tiny Glade je započeo kao jednostavan proceduralni generator zidova, vikend projekt Anastasije Opare, proceduralne umjetnice i Tomasza Stachowiaka, render umjetnika. Razvijan uz pomoć Bevyja, game enginea temeljenog na podacima i pokretanog programskim jezikom Rust, projekt je brzo prerastao svoja skromna početna ograničenja. Prekretnica je nastupila kada je duo podijelio svoje rane prototipove na društvenim mrežama, dobivši entuzijastične povratne informacije i uvidjevši potencijal za razvoj pune igre.

Odluka da se objavi demo verzija Tiny Gladea bila je višestruka. Prvenstveno, to je bilo kako bi potencijalnim igračima omogućili da isprobaju igru prije nego što se odluče na kupnju. Kao što je Opara objasnila: “Željeli smo ljudima omogućiti da vide je li igra njihov ‘cup of tea’ ili ne.” Demo također služi za prikupljanje povratnih informacija igrača, iako su već provedena opsežna testiranja kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo (UX).

Playtesting bio je ključan za razvoj Tiny Gladea. Stachowiak je istaknuo važnost korisničkog iskustva, napominjući da je osiguravanje intuitivnih i zadovoljavajućih interakcija bitno za uživanje igrača. Faza testiranja otkrila je neočekivane upotrebe elemenata igre, kao što su igrači koji slažu lampe kako bi stvorili drvene zidove ili poravnavaju stepenice kako bi nalikovale na izbačaje, odnosno arhitektonske elemente na srednjovjekovnim utvrdama. Ovi uvidi doveli su do dodavanja novih značajki, poput mostova i mogućnosti podizanja zgrada, poboljšavajući proceduralne sustave igre bez većih zastoja.

Stručnost Anastasije Opare u proceduralnoj umjetnosti značajno je utjecala na razvoj Tiny Gladea. Za razliku od generativne umjetne inteligencije, proceduralna umjetnost uključuje stvaranje detaljnih pravila koja usmjeravaju sustav. Putovanje Tiny Gladea od vikend projekta do pune igre vođeno je Oparinim interesom za renderiranje i proceduralnu generaciju. U početku koristeći Bevy i OpenGL, projekt je prešao na Vulkan radi boljih performansi i kompatibilnosti između platformi, što je omogućilo složene proceduralne sustave prilagođene specifičnim elementima igre.

Tiny Glade se ističe u žanru cozy igara, inspiriran Oparinim uživanjem u naslovima kao što su Townscaper i Unpacking. Cilj igre je pružiti opuštajuće i uranjajuće iskustvo, nudeći igračima virtualno utočište gdje mogu osloboditi svoju kreativnost bez pritisaka borbe ili upravljanja. Developeri vide svoju ulogu kao pružanje pravih alata igračima da ispričaju vlastite priče, slično kao davanje djetetu seta LEGO kockica i gledanje kako njihova mašta oživljava.

Odluka da sami izdaju Tiny Glade bila je svjesna odluka Opare i Stachowiaka. Željeli su naučiti sve detalje o izdavanju igara i zadržati potpunu kreativnu kontrolu nad svojim projektom. Njihovo prethodno iskustvo u AAA industriji, gdje često nisu imali utjecaj na kreativne odluke, dodatno je motiviralo njihovu želju za neovisnošću. Samostalno izdavanje omogućuje im da igru izdaju pod svojim uvjetima, fokusirajući se na ono što smatraju najboljim za Tiny Glade.

Trenutno su developeri u potpunosti posvećeni Tiny Gladeu. Iako imaju mnogo ideja za buduće projekte, one su još uvijek u fazi razmišljanja. Što se tiče datuma izlaska, oprezni su s postavljanjem specifičnih rokova. Cilj im je osigurati uglađen proizvod prije nego što naprave bilo kakve najave, dajući prioritet očekivanjima svoje publike i vlastitom razvojnim procesu.

Ako kojim slučajem želite zaigrati demo verziju ovog naslova, to možete učiniti na Steamu.

hrHrvatski