• DEVELOPER: Free Range Games
  • IZDAVAČ: North Beach Games
  • PLATFORME: PC, PS5, Xbox Series X/S
  • ŽANR: Survival/Crafting
  • DATUM IZLASKA: 24. listopada 2023.
  • POČETNA CIJENA: 39.99€

The Lord of The Rings: Return to Moria vaš je tipičan survival, crafting i avanturistički naslov u kojem ćete graditi baze, rudariti, boriti se protiv raznih neprijatelja i s vremena na vrijeme napredovati dalje. Međutim, vjerujem kako je ova igra dobila ipak malo oštrije kritike i komentare igrača nego što zaslužuje. Da, igra je prepuna buggova, ima problema s izvedbom, neki elementi kao što je combat nisu najbolje osmišljeni, ali itekako vas može iznenaditi sa svojom bogatom predajom Međuzemlja i multiplayer načinom igranja.

Sam koncept je jedinstven, sadrži spoj nama svima najdraže trilogije Gospodara prstenova, u ovom slučaju riječ je o Četvrtom dobu Međuzemlja, nakon pada Saurona i završetka rata za prsten i survival crafting elemenata koji imaju svoje prednosti, ali i nedostatke. U igri ćemo pronaći i svima poznatog lika Gimlija, kojemu glas posuđuje glumac John Rhys-Davies. Naime, priča se odvija oko toga da je Gimli pozvao sve frakcije patuljaka natrag u Moriju kako bi je povratili od goblina i oraka koji se još uvijek nalaze u tim područjima. Kada na umu imamo gdje je radnja točno smještena, onda možemo dodatno uživati u činjenici da igra spominje događaje iz Prstenove družine, primjerice, mjesta gdje su Legolas, Frodo, Sam, Aragorn i ostali prolazili. Iako ćete većinu vremena provesti istraživajući razne prostorije, a premalo naglaska je stavljeno na priču, neki određeni elementi kao što je pjevanje patuljaka, drevna arhitektura, Durinova grobnica, vilenjačka šuma i još mnogo toga donekle će ublažiti taj osjećaj nedostatka neke priče.

Veliki nedostatak koji ova igra ima je da nemate puno slobode. Izgradnja različitih građevina, zidova i predmeta limitirani su oko postavljenja, odnosno nije to sve najbolje smišljeno, pogotovo što sve može proći jedno kroz drugo i dosta se namučite samo kako bi postavili nešto na mjesto koje vi želite, a postoji i mogućnost da se sve raspadne jer igra ne registrira prostor na kojem se nalaze neke platforme najbolje. Najbitnija ruda u igri je crni dijamant do kojeg je izuzetno teško doći, gotovo i nemoguće u nekim situacijama, što je pokvarilo cijelo iskustvo igranja, a upravo crni dijamanti trebaju vam za brza putovanja. Njih jako brzo možete naći u samim dubinama Morije, međutim, trenutno ne postoji mogućnost suprotstavljanja najdubljem mraku od kojeg možete vrlo brzo umrijeti. Treba još napomenuti da je Moria okružena nesalomljivim zidovima, odnosno strukturalnim zidovima špilja pa ste također limitirani oko toga što možete uništiti i kuda se kretati.

Bugova ima jako puno, od konstantnog ponavljanja čudnih zvukova, predmeti koji padaju kroz svijet, markeri questova koji se zadržavaju nakon što je cilj ispunjen, greške zbog kojih svi neprijatelji nestaju, ne mogućnost craftanja nakon što se vratite u bazu i lista se samo nastavlja. Ovoj igri treba jako puno dotjerivanja, ne samo za uklanjanje grešaka, već i veliki broj poboljšanja kvalitete postojećih značajki.

Kako sam spomenuo, većinu vremena provodit ćete putujući i istraživajući razna mjesta, skrivene prostorije, skupljati resurse i poboljšavati svoju opremu i oružja kako bi uspješno svladali sve prijetnje u ovoj igri. Ovo je čak i zabavan aspekt, nikad ne znate što može iskočiti ispred vas dubljim kretanje u same rudnike, a tama donosi još zagonetnije događaje i neprijatelje. Također, nemojte paničariti ako se pogubite sa silnim sadržajem i resursima koji se nalaze u igri, ona vas ne tjera da odmah idete dalje i napredujete, nego imate dovoljno vremena da sve istražite i prođete. Osim toga, zabava se može pronaći u pijenju piva koje povećava vašu moralnost, staminu, ali daje i različite efekte i pogodnosti. Nadalje, možete kuhati napitke, detaljno analizirati recepte i uvijek planirati svoje buduće pothvate. Igra je iznenađujuće dobrog ritma i napredak u njoj se nagrađuje poprilično velikodušno, međutim, svaka nova zona opet ne nudi toliko raznolikosti i detalja. Uvijek ćete dobiti pet do šest novih stvari koje trebate nadograditi, nakon toga, što dalje?

Nažalost, zaključno se može reći da gradnja, borba o kojoj ćemo uskoro govoriti i posebno istraživanje su promašili svoj cilj, odnosno nisu najbolje međusobno povezani. Gradnja baza trebala bi davati gušt, a ne da je vrlo teško uopće razmisliti o toj mogućnosti jer ste uistinu limitirani što se tiče toga. Nadalje, borba je za mene bila previše ponavljajuća, imate normalan napad, pojačan napad, mogućnost blokiranja i kotrljanje, točnije izbjegavanje. To bi sve pasalo da AI nije toliko dosadan i ograničen. Praktički ni ne trebate razmišljati kako se boriti: napadni goblina dva puta, blokiraj pa opet ispočetka, ali postoji veliki broj neprijatelja, od paukova koji bacaju otrov nas vas, trollova, orkova, šišmiša, bosseva u kampovima i drugih koji su obogatili prostor Morije. Oružja su praktički ista, na isti način koristite sjekiru i mačeve, a nekoliko strijela i lukova siromašan su dodatak već lošem sustavu borbi.

Možda najiritantnija značajka ove igre je napad horde goblina i neprijatelja. Ovo se najčešće dogodi tijekom rudarenja i istraživanja koji stvaraju previše buke ili mogu napasti vašu bazu s namjerom da je unište. Nema ništa gore kada se neprijatelji uporno pojavljuju, kada vam treba pol sata samo da odmaknete tu hordu od svoje baze. Također, svi neprijatelji imaju velike trake zdravlja, a velika skupina njih na jednom mjestu mogu vas izluditi jer nećete znati što prije napraviti; napasti ili obraniti se. Osim toga, znalo se dogoditi da neprijatelji zapnu i prestanu se kretati. Neka nevidljiva sila u okolini ih je spriječila da išta čine, koji onda postanu nepokretni i laka meta.

Međutim, kada bi izuzeli sve loše stvari i bugove koji se nalaze u igri, najzabavniji dio ove igre je bilo multiplayer igranje. Uspio sam okupiti šest različitih patuljaka s kojima sam zajedno krenuo na jedinstveno putovanje. Multiplayer jednostavno piše svoje vlastite priče, a uistinu je zabavnije kada ne morate na sve misliti i imate s kime nasmijati se svakom nedostatku ove igre. Nisam osoba koja će sve nedostatke pretvoriti u nešto što nije zabavno, dapače, fascinantno mi je da smo napokon dobili igru koja ima survival elemente i koja spaja trilogiju Gospodara prstenova. Unatoč velikom broju iritantnih značajki, upravo je koncept ove igre mene u potpunosti zakupio i jedinstveno iskustvo da putujem kao patuljak svijetom Morije.

Developer Free Range Games pogodio je s konceptom Morije, koji nažalost nije najbolje izveden. Patuljci su poznati po svojim vještinama rudarenja i obrade metala, što ih čini izvrsnim protagonistima u igri preživljavanja i ako spojimo sve to sa Gospodarom prstenova, dobili ste jednu apsolutno jako dobru igru. Također, ovo je jedna od rijetkih igara Lord of the Ringsa koji su ostali vjerni cijeloj priči, međutim, ako ste ipak veći ljubitelj survival igara nego obožavatelj Lord of the Ringsa, onda je Return to Moria svakako naslov koji trebate izbjegavati, barem dok se ne poboljša i isprave određene poteškoće. Jednostavno postoje bolje opcije kada su u pitanju survival igre, ali ako imate neko društvo s kojim možete zaigrati ovu igru, onda svakako vrijedi isprobati ovaj naslov.

Recenzentski primjerak ustupio izdavač

80%
50%