• DEVELOPER: Wishfully
  • IZDAVAČ: Thunderful Publishing
  • PLATFORME: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, PS4, PS5
  • ŽANR: Side-scrolling puzzle / Adventure
  • DATUM IZLASKA: 23. svibnja 2023.
  • POČETNA CIJENA: 19,99€

Planet of Lana je debitantska igra švedskog razvojnog studija Wishfully, koji ju je razvijao punih četiri godine. Ova 2D puzzle avantura napravljena je poput filma, tj. prepuna je vizualnih efekata i glazbe, kao i ručno oslikanih scena. Naravno, igra ima svoje prednosti i nedostatke, ali ako želite igrati nešto opuštajuće, ne previše teško i zanimljivo, Planet of Lana vam definitivno to može ponuditi.

Radnja se odvija na planetu koji izgleda poput Zemlje, sadrži jedinstvenu floru i faunu, ali civilizacija koja na njemu živi nije tehnološki napredna. Preuzimamo ulogu Lane, djevojke koja živi sa svojom starijom sestrom Ilom. Međutim, njen planet je napadnut od strane vojske misterioznih robota koji zarobljavaju cijelo selo kako bi nad njima proveli eksperimente. Lana odlučno kreće na misiju da ih sve spasi i porazi robote koji su odlučili napasti njen dom. Tijekom svojeg putovanja, susreće crnu mačku Muija, koja na prvi pogled izgleda vrlo slaba, ali zapravo je moćno biće.

Planet of Lana #1

Grafički dizajn ove igre je prekrasan, kao da gledamo animirani film s prekrasnim vizualnim efektima koji se neprestano mijenjaju ovisno o tome u kojem se području nalazimo. Proći ćemo kroz razne krajolike poput šume, pustinje, močvare, podzemni svijet, a bit ćemo i unutar svemirskog broda. Igra je vrlo detaljna, odnosno, dok hodamo svijetom, imat ćemo razne pozadinske događaje, primjerice, ogroman robot koji hoda iza nas, a to služi kako bi igra imala više sadržaja i dodali neke dodatne elemente priči. Međutim, budući da je ovo side-scrolling 2D avantura, rijetko ćemo vidjeti punu formu likova, možda samo tijekom nekih rezanih scena kada se likovi zaista okreću, ali primjećuje se nedostatak dodatne treće dimenzije. Taj minimalistčki stil održava se jer je igra usredotočena na atmosferu i naše iskustvo igranja.

Tijekom naše avanture, rješavat ćemo različite zagonetke: povlačiti predmete kako bismo stvorili platforme po kojima možemo skakati, izbjegavati neprijatelje i životinje, te ćemo zapovijedati našoj mački da prereže uže, uđe u rupu ili zavara neprijatelja kako bismo mogli nastaviti dalje. Sve ove zagonetke nisu izazovne i uvijek će postojati neka naznaka. Na primjer, imat ćemo glazbenu zagonetku u kojoj moramo točno pogoditi melodiju kako bismo stavili jednog robota pod našu kontrolu. Uglavnom, nešto veće i teže zagonetke uvijek dolaze na kraju poglavlja i uvijek ćemo imati neku pomoć kako bismo ih riješili. Rijetko ćete se negdje zaglaviti, sve je dostupno i cilj nije bio napraviti igru izazovnom, već upiti atmosferu u kojoj se nalazimo i diviti se svijetu koji su nam developeri pokazali.

Mačka Mui bit će vrlo važna. Utječe na cjelokupno igranje i developeri su u igru ugradili nekoliko zanimljivih mogućnosti koje otključavamo kako igra napreduje. Naša će mačka tako dobiti sposobnost telepatskog kontroliranja životinja koje nam stoje na putu. Osim toga, Lana će dobiti oklop za kontroliranje robota i rješavanje nekih zagonetki uz njihovu pomoć. Tih nekoliko kreativnih mogućnosti omogućuju da sve ne bude isto, iako se većina zagonetki ponavlja tijekom avanture. Ponavljanje zagonetki temelji se na sporim mehanikama kretanja, naša Lana praktički samo hoda, ne trči i treba joj sto godina da se popne na neki uzvis. Naravno, možete umrijeti tijekom igre, ali samo se vratite na prethodnu kontrolnu točku, tako da ne morate ponavljati sve što ste do sada napravili.

Planet of Lana #2

Nažalost, pripovijedanje ovdje je oskudno. Likovi ne govore, već imaju vlastiti izmišljeni način glasovnog izražavanja. Tehnički gledano, ne možemo potpuno razumjeti priču i što se događa na ekranu. Atmosfera i okoliš odrađuju velik dio posla oko priče, jer bi slike trebale biti vodič o tome što se upravo događa. Ponekad čak nisam ni znao što se upravo dogodilo na ekranu, u jednom dijelu idemo pod zemlju, točnije u sustav špilja i nalazimo tehnologiju skrivene civilizacije. Zašto smo tamo otišli, shvatit ćemo tek kada dođemo do samog kraja toga poglavlja, zbog toga se čini da samo lutamo bez određenih ideja i ciljeva.

Zaključno, rekao bih da u pogledu gameplaya, Planet of Lana praktički ne donosi ništa novo, ali zato sami vizuali i grafika nas dugo zadržavaju kako igra ne bi postala dosadna i to je vrlo dobro uravnoteženo. Ima nekoliko inovativnih značajki koje nude drugačije iskustvo, ali cilj je bio staviti naglasak na emocije, što igra uspijeva postići. Ako ne uzimamo u obzir igrivost i čitav način igranja, Planet of Lana je vrlo kvalitetna igra jer smo usredotočeni na sve što se događa tijekom igranja, a ne toliko samo na rješavanje zagonetki. Osobno mi nije toliko smetalo ponavljanje zagonetki, ali sam očekivao malo izazovniju igru ili barem mogućnost da je učinimo težom.

80%
70%
100%