Mortal Sin – Video Review (KyotoCrank)

• IZDAVAČ: Nikola Todorovic
  • ŽANR: Action rougelike
  • DATUM IZLASKA: 15. ožujka 2023.
  • POČETNA CIJENA: 19,50 €

Mortal Sin je intenzivan akcijski horor roguelike naslov u kojem se morate probijati kroz beskrajnu tamu. U nastavku možete pogledati video recenziju našeg najnovijeg suradnika KyotoCranka.

Premisa igre

Ako već niste mogli vidjeti, Mortal Sin je hack-and-slash akcijski roguelike, sa sustavom borbe koji se temelji na odvajanju udova. Pretvorite svoje neprijatelje u crvenu maglu dok udarate glavom uz heavy metal gitaru i zamahujete svojim velikim mačem ili ih udarate golim šakama ili ih spaljujete čarolijama ako tako želite. Ova igra jako podsjeća na Doom bez oružja i cijelo vrijeme se približavate svojim neprijateljima.

Vizualni stil ove igre je spektakularan i izgleda nevjerojatno dobro. Stvarno mi se sviđa Dark Fantasy izgled. Kontrast boja olakšava razlikovanje raznih prijetnji dok je vaš zaslon prekriven neprijateljima ili ako brzo trčite uokolo da ih izbjegnete. Jake i duboke sjene pridonose oštrom osjećaju pakla kojim prolazite. Ako želite da igra izgleda još više old school, možete uključiti linije prikazane u videu.

Zvučni efekti su odlični. Zamke se vrlo lako razlikuju i odskaču od glazbe tako da ih i dalje možete biti svjesni čak i ako ne gledate izravno u njih dok se borite za svoj život, ili zagrobni život, taj dio je malo nejasan. Odsijecanje udova daje lijep sočan zvuk koji se slaže s crvenilom koje emitiraju vaši neprijatelji. Glazba je divna. Intenzivna gitara i rock glazba stvarno odgovaraju adrenalinu koji osjećate dok režete i razbijate beskrajne horde neprijatelja. Onda kada je borba gotova, glazba utihne, baš kao i vriska vaših neprijatelja kad završite s njima. Pomaže vam da osjetite prolazni trenutak mirne tišine koji ste zaslužili, ali dok lutate sada praznom tamnicom, glazba i atmosfera i dalje su uznemirujući.

Mehanika igranja

Dakle, radi se hack-and-slash roguelikeu. Počet ćemo s hack-and-slash elementima. Vaš lijevi klik je napad, a desni klik je blokiranje. Možete držati napad nekoliko sekundi kako biste izvršili snažan udarac, a neka oružja imaju poseban učinak kada to učinite, ali više o tome za minutu. Ako pojačate svoj napad iznad snažnog udarca, činite vrtložni pokret, koji vas tjera da okrećete oružje neprekidno nekoliko sekundi, nanoseći snažnu štetu. Kada zamahujete oružjem, možete se njihati s jedne na drugu stranu kako biste nanijeli štetu većem broju neprijatelja s dugotrajnim hitboxovima, ovo je vrlo korisno i nužno je za spora oružja poput velikih mačeva.

Vratimo se na blokiranje, ako točno odmjerite vrijeme svoje blokade, možete izvesti pariranje, koje blokira svu dolaznu štetu, omamljuje vašeg neprijatelja i često vodi u snažan protunapad. Osim uobičajenih napada, možete gurati i tući nogama. Pritisnite spaceback za guranje, nanoseći neznatnu štetu i učinak omamljivanja neprijateljima, te pritisnite shift za udarac s nogom, odnosno kratki udar prema naprijed za nanošenje veće štete i omamljivanja od udarca.

Dobar aspekt ove igre je kombinirani sustav napadaja. Spojite različite kombinacije napada, udaraca i udaraca kako biste postigli različite napade i učinke na kraju svoje kombinacije, u rasponu od veće štete do eksplozija. Različiti likovi imaju pristup različitim kombinacijama i efektima. Osobno, većinu kombinacija koje sam izvodio bile su slučajne. Udaram i udaram kada se čini prikladnim i to me odvelo prilično daleko.

Mortal Sin #1

Sada o roguelike elementima. Ovisno o klasi s kojom počinjete, možete početi s raznim oružjem i karakternim osobinama. Dok budete napredovali kroz dungeone, pronaći ćete tijela i škrinje s blagom koji će u interakciji s njima izbaciti dio opreme. Neprijateljima će također ispasti sjajne kristalne stvarčice za koje trošite zlato da ih otvorite za predmete. Imate kacige, dijelove za prsa, čizme i rukavice. Također možete nositi dva oružja istovremeno. Kada gledate dio opreme, automatski uspoređujete statistiku, a ako pronađete predmet dovoljno velike rijetkosti, on će imati određeno svojstvo. Osobine kao što su veća izdržljivost oružja ili oklopa, regeneracija zdravlja ili čak trnje koje trenutno ubija svakog neprijatelja koji vas udari.

Često će osobine smanjiti izdržljivost vaše opreme tijekom upotrebe. Svaka klasa ima prednost prema vrsti oružja, a postoji mali izbor oružja koje možete pronaći na svim razinama pa su izgledi da ćete pronaći nešto dovoljno dobro male, da poželite promijeniti svoj stil igre ili možda vaša oprema ima slabiju izdržljivost, a vama uvijek treba nešto novo. Igranje je zanimljivo jer morate naučiti kako koristiti novo oružje u hodu, te postoji iznenađujuća količina raznolikosti u ovoj igri.

Korištenje oružja za napad i blokiranje troši izdržljivost, a vaš oklop smanjuje mogućnost primanja udaraca i korištenje njihovih posebnih karekteristika. Vjerujem da pariranje ne oštećuje vaše oružje ili štitove. Ako vašim stvarima ponestane izdržljivosti, pokvarit će se, pa sa sobom nosite zgodne kicoške bočice čarobnjačkog ulja kako biste obnovili nešto od te opreme. Također imate boce zdravlja za sebe. Možete nositi najviše 4 od svakog, ali ih možete ponovno napuniti skupljanjem njihove povezane esencije, koju dobivate na ulazu svakog kata, ubijanjem neprijatelja ili razbijanjem lonaca i kutija. Zaista se isplati ići na svaki lonac na koji naiđete kako biste dobili esenciju, a ponekad i opremu. Ne znam bi li ovo trebala biti referenca za Zeldu, ali hej, ovdje nema pritužbi.

Zatim je tu dizajn razine. Postoje 3 različita područja: dungeoni, pećine i šuma. Šuma je zaključana dok ne pobijedite i dungeon i špilje u jednom igranju. Morate očistiti sva tri u jednom igraju da biste otključali područje konačnog bossa, ali više o tome kasnije. Svaki dio ima 5 etaža. Na posljednjem katu uvijek postoji boss kako bi dobili nešto slatkog plijena. Svaka razina koju prijeđete na svom putovanju generira se proceduralno. Neki se ponovno koriste, ali većinom su unikatni.

Jedina područja koja se ponovno koriste su sobe u areni s više valova neprijatelja na pola puta i sobe za bossevima. Dakle, većinom ćete se susresti s jedinstvenim rasporedom hodnika, zamki i zvijeri koje vrebaju. Da biste prešli na sljedeći kat, na podu postoje gumbi koje morate pritisnuti, a ako se izgubite i trebate pomoć da ih pronađete, igra svijetli crvenom linijom na podu kada dovoljno dugo sjedite mirno. Pritisnite broj prikazan na vrhu ekrana i otvorit ćete poklopac u podu da krenete dalje. U ovoj točki prijelaza na sljedeću razinu dobivate malo pojačanog zdravlja i esencije čarobnjačkog ulja da vam pomognu, ali nedovoljno da ispunite cijelu bočicu.

Mortal Sin #2

Esencije koje dobijete s vrata obnavljaju više vaših bočica nego one koje pokupite od neprijatelja. Kako napredujete kroz razine, doći ćete do nekih kipova na određenim katovima koji vam nude neke karakterne osobine. Osobine kao što su veća sreća, povećana šteta od udarca, krađa života, između mnogih drugih. Ako vam se ne sviđaju ponuđeni, možete ih promiješati trošeći zlato. Ponekad možete pronaći slične statue nasumično tijekom razina koje nude određene sposobnosti, pa čak i napitke zdravlja i bočice čarobnjačkog ulja za zlato.

Neke razine dolaze s izazovima koje ponekad otključavaju trajne nagrade. Kada uđete na kat s izazovom koji niste dovršili za određenu klasu, pojavit će se na vrhu vašeg zaslona. To može biti bilo što poput pariranja 5 puta ili ubijanja 10 neprijatelja udarcima nogom. Kada ih ispunite, razgovarate s damom u središtu i ona će vam ponuditi vašu nagradu. Ako je u pitanju bilo što osim oružja i oklopa, mislim da su oni trajni.

Što se tiče ostatka svijeta, ima ponešto za vidjeti, a većinu ćete otključati s vremenom. Ima jedan tip kojeg možete prebiti za vježbanje. Ova arena u kojoj pokušavate pobijediti gomilu likova za nagrade koje će vam pomoći u trenutnom igranju. Nakovanj gdje možete izraditi 3 nasumična rijetka komada opreme u zamjenu za zlato, usput, ovaj nakovanj će se ponekad nasumično pojavljivati na drugim razinama. Zatim, tu su dva kipa koja vam prodaju bočice.

Postoji statua za provjeru vašeg napretka na razinama koje ste završili i izazove koji su povezani s njima. Svako područje, dungeon, špilje i šuma, imaju 3 različite varijante, A, B i C, ovisno o redoslijedu kojim ih rješavate. Na kraju, i meni najdraže, postoji nešto na što možete baciti novac kako biste malo povećali sve svoje statistike. Ne zadržavate sav svoj novac između igranja, pa je dobra ideja da krenete i potrošite ono što imate. Samo bi to moglo napraviti razliku.

Mortal Sin #3

Zadnje o čemu treba razgovarati su neprijatelji. Svako područje većinom ima svoju raznolikost neprijatelja. Dungeon ima normalne neprijatelje bez oružja ili posebnih vještina, samo se bacaju na vas, kao i kopljanike, duhove koji bacaju vatrenu kuglu i bossa minotaura koji čeka na kraju. Pećine imaju normalne glupane kao i napaljene tipove koji prizivaju još neprijatelja. Ponekad mogu biti kopljanici, a ponekad možete naići na mumiju. Na završnoj razini, boss koji vas čeka, koristi magične napade efektom područja i normalne napade.

Šuma ima normalne neprijatelje, te likove koji vitlaju srpovima i glave bundeva koje prizivaju još njih. Boss se na kraju služi fizičkim napadima i zastrašivanjem. Strahovi su efekt područja koji se javlja u bilo kojem trenutku dok ste na razini koja nije središnji svijet. Pojavljuje se ogromna stvar koja izgleda u obliku kruga pentagrama, usredotočena na vas, i ako ne izađete iz nje za nekoliko sekundi, prestrašit ćete se i pretrpjeti štetu u vrijednosti od pola trake zdravlja. Dakle, da, protiv šumskog bossa je previše zabavno boriti se. Nemoguće je mirno sjediti, jer on priziva strah za strahom.

Područje posljednjeg bossa je nemilosrdno. Probijate se kroz nekoliko valova neprijatelja koji izgledaju kao samo bossevi, a prije nego što naiđete na konačnog bossa, postoji nekoliko predmeta koje možete pokupiti ako vam se neka oprema pokvari, što je lijepo od developera. Za konačnog bossa trebat će vam sva pomoć koju možete dobiti. Moja najbolja strategija za njega bila je postati dobar u pariranju i nabaviti oružje koje šalje magične napade tijekom vrtloga. On šalje leteće lubanje koje se kreću prilično sporo, tako da ih možete parirati i baciti nekoliko projektila držeći razmak. Pobijedio sam ga samo jednom dosad, ali tako sam uspio.

Priča

Nakon što sam mnogo puta umro i dobio mnogo čudnih poruka, mislim da ne postoji sveobuhvatna priča, barem ne još u early accessu. Ti si samo neimenovani momak bačen u ovaj pakleni pejzaž koji se pokušava izboriti do konačnog bossa, ždrijela grijeha. U modernom engleskom razumijemo ovu riječ kao usta ili zube, ali ona također potječe od stare njemačke riječi magen koja znači želudac, pa se možda to odnosi na krajnje područje kao neku vrstu “trbuha zvijeri”. Bez obzira na to, kada porazite ovog posljednjeg bossa, on kaže nešto u stilu: “Mislili ste da se možete osloboditi svojih grijeha, sada ćete spoznati pravu bol.” Vrlo zloslutno.

Zatim je tu zlatna dama u središtu, koja vam pomaže u vašoj borbi. Možda je ona neka vrsta anđela čuvara koji vam pomaže tražiti iskupljenje ubijanjem utjelovljenja grijeha. Ali pritom se vraćate na teži način igre. Možda je ovo neka vrsta smislenog dijaloga o tome kako vrlina ne može postojati bez grijeha, svjetlo ne može postojati bez tame, neka vrsta yin i yang stvari. Uzbuđen sam što vidim hoće li zaplet biti detaljniji kako budem više igrao igru ili kada igra bude potpuno izdana.

Zaključci

Zaključno, ova igra je tako dobra. Ovo bi mogao biti moj omiljeni roguelike koji sam igrao u zadnje vrijeme, a igrao sam Risk of Rain Returns na dan izlaska. Već ste me čuli kako pričam o tome, ali borba je tako zabavna i privlačna. Umjetnički smjer i korištenje boja tako su upečatljivi i zanimljivi. I ova je igra još uvijek u ranom pristupu. 20 eura bila je tako dobra cijena za ono što se već čini kao gotova igra. Jedva čekam vidjeti što će još izaći.