Vijesti

Sve što nas očekuje u Early Access verziji Manor Lordsa

Podijelite:

Srednjovjekovna city-builder strategija smještena u 14. stoljeću, Manor Lords, najiščekivanija je igra ove godine. U njoj ćete razvijati i nadograđivati svoje carstvo i osvajati okolne zemlje kroz diplomaciju ili ratovanjem. Međutim, ovaj naslov bit će objavljen u Early Accessu pa vam u nastavku donosimo koje sve značajke možete očekivati dok se s vremena na vrijeme bude nadograđivao.

Prošli tjedan je na Redditu osvanuo Q&A u kojem je programer iz Slavic Magica, studio koji radi na ovom projektu, odgovorio na veliki broj pitanja, uključujući što možemo očekivati od ranog pristupa. Naime, moći ćete graditi i razvijati svoje gradove do treće razine stanovanja i postaviti specijalizirane obrtnike i industrije u više regija. Postojat će samo jedna mapa, odnosno svaka kampanja će vas smjestiti na nasumično odabranu lokaciju u jednoj od regija, kao i koji su resursi u blizini dostupni i u kojoj količini.

Kada postavite središnju tržnicu, možete se širiti, stvarajući tako stambene, komercijalne i industrijske četvrti, pritom prateći prirodni teren. Uz to, možete postaviti farme na plodna tla, lovne kuće prema populaciji divljači i osigurati pristup resursima i šumama za potrebne sirovine. Zanimljivo je da možete dodijeliti zone za stanovanje i promatrati kako vaši stanovnici grade svoje domove prema povijesnim urbanističkim pravilima. Svaki dio će biti dodatno podijeljen prema cestama i prostoru, a veličina domova će se prilagođavati tome.

Vlasnici kuća ne samo da plaćaju poreze – oni uzgajaju vlastito povrće, drže kokoši i koze te na druge načine zadovoljavaju osnovne potrebe, nadopunjujući ono što pružaju farme, pašnjaci i industrije. Navigirajte svojim naseljem kroz jedinstvene izazove i mogućnosti svakog godišnjeg doba, uživajući u blagodatima proljetnih kiša i pripremajući se za zimske snježne oluje.

Borba će također biti dostupna, a moći ćete unajmiti plaćenike i svoje seljane pretvoriti u prave vojnike, koji se zatim mogu koristiti za osvajanje susjednih zemalja za proširenje vašeg carstva. Osim toga, moći ćete se prebacivati između raznih postavki težina igranja (vrlo teška varijanta ili ona “miroljubiva”), s opcijom da isključite bilo koju borbu kako biste se mogli usredotočiti na aspekt izgradnje grada. Bitke su osmišljene da budu realistične, uključuju formacije vojnika, moral i umor. Okolinski čimbenici poput vremena i terena značajno utječu na ishode, s naglaskom na strateško upravljanje trupama.

Ponekad će vam vojnici biti potrebni za gušenje pobuna ili suzbijanje bandita. Osim toga, snažan sustav diplomacije omogućava vam komunikaciju s drugim gospodarima kako biste utjecali na njihove postupke. Ostali vladari imaju svoje ciljeve i tražit će suradnju ili sukob, a vaš odgovor na njihove ponude ili provokacije može značiti razliku između rata i mira.

Manor Lords #1
Screenshot – Hooded Horse

Resursi su rasuti po mapi, potičući vas na proširenje i uspostavu specijaliziranih naselja. Također, neplansko širenje imat će izravne posljedice na okoliš: divlje životinje će se povući dalje od vaših naselja, nedostatak rotacije usjeva smanjit će plodnost tla, dok će prekomjerna sječa šuma dovesti do degradacije šumskih područja. Višak proizvoda možete prodati putujućim trgovcima ili uspostaviti vlastite trgovačke rute. Proizvodnja i izvoz kvalitetnih roba osigurat će bogatstvo za unapređenje vašeg grada, plaćanje poreza, zapošljavanje plaćenika i otključavanje novih tehnologija za industriju, proizvode i alate.

Očekuje vas i mehanika stjecanja utjecaja i pravo polaganja vlasti nad susjednim zemljama. Da biste podnijeli svoj zahtjev, morate se boriti protiv gospodara kojim upravlja umjetna inteligencija izvan mape i poraziti ga kako bi stekli utjecaj i položili pravo na susjedne zemlje. Bitno je naznačiti da igra ne donosi grand strategy still igranja ili brzi RTS pristup, nego je jasno naznačeno u blog objavi na Steamu da je igra fokusirana na gradnju malih gradova i upravljanje s opuštenijim tempom.

“Velik dio mehanike igre fokusiran je na estetiku vašeg grada, a resursima je potrebno neko vrijeme da se transportiraju po mapi. To uglavnom rezultira opuštenijim iskustvom, s trenucima visokog intenziteta koji začinju atmosferski graditeljstvo, umjesto da je igra stalno na visokom intenzitetu,” poručio je solo developer iz Slavic Magica i dodao:

“Za sada ne namjeravam objaviti roadmap. Već sam jednom ili dvaput napravio grešku jer sam obećavao da ću raditi na određenim značajkama samo da bih saznao da testerima nije toliko stalo kao meni te su zapravo htjeli nešto drugo. Stoga, čak i ako imam plan, preferiram pristup “slušati, provjeriti, provesti”. Na taj način planiram da će prvi mjesec biti fokusiran na ispravljanje grešaka i fino podešavanje. Tijekom tog perioda, u suradnji s Hooded Horseom, prikupljat ćemo vaše povratne informacije i zatim prilagoditi prioritet radu na temelju onoga što čujemo.”

Manor Lords će od 26. travnja biti dostupan u Early Acccess fazi i to putem Steama i Microsoft Storea, a naći će se i u ponudi PC Game Passa. U pripremi je i verzija za Xbox Series X/S, no na ostale konzole i Xbox Game Pass dolazi naknadno.

hrHrvatski