Inkulinati – Video Review (KyotoCrank)

• DEVELOPER: Yaza Games
  • IZDAVAČ: Daedalic Entertainment
  • PLATFORME: PC, PS4, PS5, Xbox Series X/S, Switch
  • ŽANR: Turn-based strategija
  • DATUM IZLASKA: 22. veljače 2024.
  • POČETNA CIJENA: 24,99€

Inkulinati je strateška igra na poteze smještena u živopisne srednjovjekovne rukopise. Kreirat ćete životinje živopisnom tintom i taktički koristiti njihove sposobnosti kako biste porazili svoje protivnike. Ovo je jedinstvena igra u kojoj ćete svjedočiti pužu koji jede smrt ili magarcu s trubom u stražnjici. Iako je humor prisutan, ne dopustite da vas zavara – ova igra zahtijeva ozbiljno strateško razmišljanje kako biste ostvarili pobjedu.

Vizualni dizajn ove igre je jednostavan, ali impresivan. Posebno mi se sviđa način na koji se pozadina razvija tijekom bitke. Svako stvorenje lako je prepoznatljivo na prvi pogled, a stvorenja sličnih klasa lako se identificiraju. Kada vi, kao Ink Master, komunicirate s igraćom pločom, primijetit ćete realističnu ruku koja iskače, što predstavlja lijepu pažnju posvećenu detaljima s obzirom na okolnost da se igra odvija na komadu papira. Preostali dio pozadine, bilo da su to šume ili gradovi, popunjava inače dosadne prazne dijelove papira, pridonoseći većoj dinamici i povećavajući vizualni interes.

Glazba u ovoj igri izuzetno je kvalitetna, savršeno se uklapajući u temu koju su programeri željeli postići. Osobno, slične glazbene kompozicije slušam dok planiram ili igram Dungeons and Dragons, te lako mogu zamisliti kako bi ovaj soundtrack doprinio stvaranju pravog mentalnog okruženja za povijesnu fantastiku. Instrumenti u partiturama zvuče iznimno autentično. Iako nisam stručnjak za glazbu, mogao bih zatvoriti oči i predočiti si irske i škotske krajolike, barem prema onome što sam već vidio na internetu.

Zvučni efekti su također izvanredni. Zvukovi prskanja tinte prilikom njezina skupljanja, klizni zvukovi pokretanja stvorenja, urlanje vatre te pojedinačni zvukovi poput laveža pasa i mijaukanja mačaka predstavljaju sjajne sitnice. Sve akcije popraćene su karakterističnim zvukovima, pružajući vam auditivnu i vizualnu potvrdu svakog događaja. Ne znam koji dio ljudskog mozga ima posebnu sklonost prema tome, ali ti zvučni podražaji zaista bude određene neurone u meni.

Mehanike igranja

Igra o kojoj je riječ posjeduje iznenađujuću dubinu i mnogo nijansi koje je važno razumjeti prije nego se krene na dosadne pojedinosti. Kao osnovu, cilj vam je svesti protivnika na nula bodova, a to možete postići na razne načine. Iako ćete najčešće nanositi štetu napadajući stvorenja, također imate mogućnost gurnuti ih s pozornice ili iskoristiti druge opasnosti iz okoline.

Kao Ink Master, vi ste umjetnik koji oživljava stvorenja pomoću svog lončića s živom tintom. Imate ograničenu količinu tinte, ali možete je obnoviti skupljanjem mrlja na pozornici završetkom svog poteza ili ostaviti stvorenja na njemu, pod uvjetom da se na neki način ne pomaknu. Svaki put kada skupljate tintu iz mrlje, dobivate tri dodatne tinte, a koliko puta možete izvaditi tintu je naznačeno brojem kapanja, do maksimalno tri. Vaša stvorenja imaju različite troškove, tako da morate mudro planirati.

Dodatno, imate akcije rukama koje možete koristiti, uključujući, ali ne ograničavajući se na: pomicanje stvorenja, liječenje, nanošenje štete i primjenu statusnih efekata. Smatram da je izuzetno korisno što možete utjecati na ploču na različite načine, a ne samo pozivanjem stvorenja. Međutim, važno je napomenuti da istu mogućnost ima i vaš protivnik. Imate ograničenje od devet radnji za izmjenu, a u svakom susretu možete koristiti samo pet. Različite vrste stvorenja imaju različite sposobnosti koje su odvojene od njihove klase. Na primjer, zečevi se automatski mole na kraju svog poteza, dok lisice kradu tintu kada napadnu.

Jedna sposobnost koju svi dijele je sposobnost guranja, koja inače premješta stvorenje za jedno polje. No, ako je to polje već zauzeto, stvorenje će se premjestiti na sljedeće dostupno polje, čak i ako je udaljeno deset mjesta. Ako naiđe na nepropusni objekt poput vrata, pretrpjet će šest oštećenja i vratiti se na svoje izvorno mjesto. Ova situacija može dovesti vaša stvorenja i Ink Mastera u neugodne situacije, stoga morate biti svjesni polja i mjesta gdje ćete završiti sa svojim stvorenjima. Ponekad se isplati žrtvovati ih ako nemate drugog izbora, ali osobno sam mnoge izgubio zbog nepažnje.

U story modu, imat ćete mogućnost biranja različitih staza koje će odrediti susrete koje ćete doživjeti. Neki od tih susreta imaju različite učinke ovisno o vašem stupnju prepoznatljivosti, koji mjeri koliko ste poznati kao Ink Master. Staze uključuju normalne bitke protiv drugih majstora tinte, sukobe sa zvijerima gdje se susrećete s nasumičnim zvijerima na terenu i ne možete pozvati nove, trgovine koje povećavaju vaše početno zdravlje i količinu tinte, trgovine za stjecanje novih zvijeri i radnji ruku te elitne bitke koje predstavljaju pravi izazov, ali donose veće nagrade.

Mudro birajte svoj put, jer vaše odluke mogu imati dugoročne posljedice, a putanje se ne susreću uvijek ponovno da bi promijenili smjer. Srećom, možete pregledati buduće lokacije i proučiti što se tamo događa kako biste lakše odabrali svoj put. Na kraju svake razine, suočit ćete se s borbom protiv bossa, za koju se trebate dobro pripremiti.

Nakon svake borbe, oporavljate samo dio svog zdravlja, što znači da je važno strategijski planirati kako biste minimalizirali ozljede i osigurali potpuni oporavak do kraja ili preživjeli dovoljno dugo da dođete do neke vrste iscjelitelja. Iako imate dodatne živote, njihova količina je ograničena, pa je potrebno pažljivo upravljati resursima.

Jedna fascinantna značajka ove igre je mehanika dosade. Svaki put kad pozovete zvijer, trošak njezina stvaranja u sljedećem susretu povećava se. Dakle, ako pozovete stvorenje dva puta, sljedeći put će stvaranje koštati dvije tinte više. Ova mehanika mi se sviđa jer potiče promjenu stila igre. Iako je svaki susret već jedinstven u dizajnu, ovo dodatno razbija monotoniju, potičući vas da ne upadnete u rutinu igranja na isti način. Dosada se smanjuje za svaku zvijer nakon susreta, pod uvjetom da nisu sudjelovale u tom susretu, omogućujući vam povratak na svoj prethodni set zvijeri bez prevelike kazne.

U igri su prisutni i elementi okoliša. Na primjer, lonac s grahom nanosi štetu svim bićima unutar dva polja kada se uništi. Crkveno zvono budi stvorenja, dok nadgrobni spomenici nanose štetu svakom stvorenju pored sebe na početku runde. Glavne nagrade koje možete dobiti za pobjedu nad bossevima uključuju pasivne bonuse. Ovi bonusi mogu uključivati davanje pozitivnih učinaka prijateljskim stvorenjima na koja primjenjujete akcije rukama, izazivanje negativnih učinaka neprijateljskim stvorenjima i sposobnost liječenja. Iako je u igri dostupno mnogo ovih nagrada, možete ih imati samo ograničeni broj istovremeno, pa se odlučivanje treba obaviti pažljivo.

Priča

Priča je intrigantna. Vi preuzimate ulogu šegrta Inkulinati učitelja, koji je slučajno preminuo na zabavi. Kako biste postali dovoljno vješt Ink Master i porazili Smrt te vratili svog učitelja, krećete na putovanje. Tijekom avanture, suočit ćete se s raznovrsnim i zanimljivim likovima. Nakon pobjede nad Smrću, on ispunjava svoje obećanje i vraća vašeg učitelja. No, ovdje dolazi neočekivani obrat – Smrt već zna za uskrsnuće. Čini se da ovo nije prvi put da je vaš učitelj vraćen iz mrtvih. Kako bi otkrili ostatak misterije, morat ćete sami doživjeti ovu igru.

Zaključak

Sveukupno, ova igra je izuzetno kvalitetna. Sva stvorenja s kojima se susrećete, kao i protiv kojih se borite, osjećaju se dobro izbalansirana, što mi nikada nije stvaralo dojam značajnog nedostatka ili prednosti. Međutim, priznajem da nisam igrao na težim poteškoćama, s obzirom da nisam dovoljno vješt u šahu kako bih se odlučio za igru iznad normalne razine. Posebno mi se sviđa prisutnost Andreasa iz Pentimenta u igri. Iako su programeri različiti, volim vidjeti takve male reference i poveznice. Pentiment je također bila izuzetno kvalitetna igra.

Prezentacija
100%
100%