Hexguardian

• DEVELOPER: Split Second Games
  • IZDAVAČ: Yogcast Games
  • ŽANR: Tower-defense
  • DATUM IZLASKA: 2. svibnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 11,79€

U životu sam igrao veliki broj tower-defense naslova i usudio bi se reći da je Hexguardian grub oko rubova. U načelu, ovaj naslov uistinu donosi jednu zanimljivu kombinaciju, uz tower-defense elemente gdje možemo postavljati razne tornjeve, vojske i čarolije, ali i mogućnost da sami gradimo svoju mapu dodavanjem novih blokova dok pokušavamo što duže preživjeti. Bio sam iznenađen koliko dobro igra funkcionira i kako nas potiče na taktičko razmišljanje. Međutim, prilično vas kažnjava kada u pitanje dolaze zlato i talenti, što ću objasniti kasnije.

U Hexguardianu, kako mu i samo ime sugerira, suočavate se s raznim neprijateljima na šesterokutnim pločicama, koje možete spojiti kako biste stvorili duže rute, poboljšali mogućnosti postavljanja zgrada ili blokirali prolaz neprijateljima. Igra se odvija kroz pet različitih bioma, kao što su pustinja, prašuma ili travnjak, te nudi rougelike i tjedne izazove, svaki s vlastitim težinama. Biomi imaju svoje prednosti, na primjer, u snježnom biomu možete usporiti neprijatelje čarolijom snijega, brodovi se kreću sporije, dok napadaji lednom jače udaraju. U arsenalu imate mnogo različitih tornjeva, od osnovnih strijela i bombi do onih koji pucaju led, vatru ili struju. Također imate vojnike poput kopljanika, strijelaca, magova i konjanika, te različite zgrade koje donose prihode ili druge koristi, od ribarskih koliba do svjetskih čuda poput Machu Picchua. Svaka zgrada donosi novac ili druge posebnosti.

Hexguardian #1
Hexguardian #2

Sve to otključavate putem raznih talenata. Svaki put kad igrate, zarađujete trofeje koje možete potrošiti na razne talente. Ima ih mnogo, ali ne možete ih sve uzeti, pa možete odlučiti koje građevine želite zaključati. Također otključavate razne pogodnosti, poput većeg zdravlja dvorca, jačih napada vojnika ili korisnijih čarolija. Međutim, tu dolazimo do jednog velikog problema. Igra zahtijeva puno grindanja i truda da bi se napredovalo. Nećete brzo osvojiti mnogo trofeja. Trebate preživjeti minimalno 10 dana da bi se isplatilo svako igranje, a ponovno pokretanje može biti frustrirajuće. Dapače, replayability ove igre je sjajan, no tjera vas da igrate što duže, umjesto da otključate većinu stvari nakon određenog vremena i što bi dalo više prostora eksperimentiranju.

U tom smislu, igra nema mogućnost automatskog resetiranja. Morate se vratiti na glavni izbornik i iznova sve postavljati. Kad dođete na mapu, važno je da pažljivo isplanirate gdje ćete postaviti tornjeve i kako ćete spojiti blokove. Velika stvar koju zamjeram igri su mjesta gdje ih možete postaviti. Znalo se dogoditi da postaviti možete samo dva ili tri tornja u jednoj liniji ili krugu, što nije uvijek najbolja situacija. Svaki put kad postavite tornjeve, cijena im raste, ali igra vas vrlo teško kažnjava zbog toga. Zbog malog priliva zlata, ako nemate, primjerice, zgrade koje vam daju zlato, teže je održavati financije, a neprijatelji postaju izuzetno teški nakon određenog vremena, što može uništiti zabavu igranja. Nadogradnje često nisu značajno bolje od osnovnih verzija (ovisno o vrsti tornja). Svaki toranj koji nadogradite, drugi postaje još skuplji za nadograditi i mislim da u tome leži najveći problem ove igre.

Mogu reći da je srž ove igre izuzetno zabavna i često sam se vraćao da odigram još jednu rundu, upravo zbog nasumično generiranih razina, nadogradnji karata i blokova, zbog čega je svako igranje bilo drugačije. Nakon što preživite val neprijatelja, ponudit će vam se tri nasumične nadogradnje, ponekad i više, koje možete odabrati. To uključuje otključavanje potpuno nove obrane, nadogradnju trenutne obrane ili stjecanje nove čarolije za sljedeći val. Nažalost, igra ima problema s balansiranjem određenih mehanika i značajki. Blokovi koje postavljate imaju svoje jedinstvenosti, kao što su razne kućice, škrinje i vodopadi na koje možete klikati. No, oni su dosta nasumični i nemate određenu kontrolu nad njima (dosta ovise o RNG-u). Također, nikada ne stignete nadograditi sve što vam je potrebno…

Hexguardian #3
Hexguardian #4

Ono što me iznimno iznenadilo su razni bossovi koje morate poraziti kako biste otključali širok raspon blagoslova. Ovi blagoslovi vam omogućuju da zaradite više zlata, povećate domet i oštećenje vaše obrane, poboljšate snagu čarolija i još mnogo toga. Hexguardian također ima simpatičan izgled. Tokovi rijeka koji se slijevaju s krajeva zemlje izgledaju prekrasno, dok pucnjava strijela i topova ima svoj šarm. Većinom, sve to izgleda vrlo očaravajuće i lijepo.

Vrsta sam igrača koji preferira zabavu, u smislu, ako je glavna petlja zabavna vjerojatno ću satima igrati, ali isto tako pokušavam pronaći dugoročnu vrijednost u Hexguardianu. Može biti izazovan, previše nasumičan ili neujednačen. U igri ima više slučajnih događaja nego u većini tower-defense naslova. Ponekad možete brzo napredovati, a drugi put brzo izgubiti. Mnogi faktori se mijenjaju tijekom igre. Ne morate se složiti sa mnom, svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali jedina stvar koja me jako dugo držala kod ove igre su razne nadogradnje i talenti koje s vremena na vrijeme otključavate. Jednostavno želite sve isprobati.

Kao što sam spomenu na početku, Hexguardian je prilično neuglađen. Iako ima dobar replayability, zanimljivu mehaniku postavljanja šesterokutnih pločica i dobru osnovnu jezgru tower-defense igara, može biti zbunjujući i nije za svakoga jer je stopa napredovanja vrlo spora. Pokušao sam uživati u ovom naslovu, ali jednostavno nije kliknulo. Cijenim ono što Hexguardian nudi, međutim nije mi se svidio kao što sam očekivao. No, u ovom slučaju trebao bi objektivno gledati na igru. Zaista se radi o kvalitetnom i jedinstvenom tower-defense naslovu.

90%
60%
90%