Fay’s Factory – Early Access

• DEVELOPER: egor dorogov
  • IZDAVAČ: egor dorogov
  • ŽANR: Turn-based strategy
  • DATUM IZLASKA: 8. svibnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 19,99€

Fay’s Factory je strateška deck-building igra usmjerena na priču u kojoj ćemo proizvoditi čarolije za borbu u dvobojima na našim putovanjima kroz Hundred Kingdom. Igra kombinira elemente upravljanja i planiranja tvornicom, gdje se koriste razni strojevi upravo za stvaranje magije. Oblikovat ćemo vlastiti lik koji biva angažiran da radi za čarobnicu Fay gdje su magija i kapitalizam isprepleteni. Fay’s Factory objavljen je u Early Access izdanju gdje će ostati oko godinu dana. Ova verzija sadrži gotovo sve planirane mehanike: izgradnju tvornice, dvoboje, razgovore s likovima i dovršavanje zadataka, suočavanje sa stresom, promjenu vašeg lika i uređenje vaše kuće.

Što se tiče sadržaja, Early Access uključuje prvo poglavlje koje sadrži tri velike avanture, četiri sporedne misije i nekoliko manjih zadataka koje treba obaviti. Priča je u svojoj suštini bila poprilično upečatljiva. Bilo je zanimljivo vidjeti kako se svijet fantazije isprepliće sa nekim modernijim idejama. Naime, čarobnjaštvo je tek izmišljeno i ubrzano mijenja svijet i svatko ima mnoštvo ideja kako to najbolje iskoristiti. Možete očekivati vrlo detaljno opisanu priču s velikim brojem likova, ali i zanimljivim lokacijama. Međutim, većina dijaloga izgledalo je “prazno”, uglavnom služeći za bolje razumijevanje priče i likova, a to sve je često bilo predvidljivo. Nažalost, nisam se osjećao povezanim ni s jednim likom u igri jer je većina bila prolazna. Fay se najviše ističe, odnosno cijela priča se vrti oko nje i njezinog guilda kojeg morate obogatiti i proslaviti.

Unutar priče, često ćete biti suočeni s raznim odlukama. Neke od ključnih odluka su zaključane iza bacanja kockica, gdje je uspjeh određen postotkom, a taj postotak možete povećati sakupljanjem tragova tijekom svog putovanja. S druge strane, postoje i brojne sporedne odluke koje, iako mogu otključati mini igre, uglavnom ne utječu značajno na glavnu priču. Primjerice, možete odlučiti pomoći ribarima oko njihovog restorana, iako vas u isto vrijeme ganjaju lovci na glave. Izgleda malo suludo ubaciti takav segment u taj dio priče, ali zapravo nije nužno pružiti im pomoć. Bilo je dosta upitnih dijelova priče, primjerice, počinio sam zločin, ali me nitko nije kaznio i nije bilo nikakvih posljedica. Nažalost, većina dijaloga je bila nebitna pa ste ih vrlo lako mogli samo preskakati. Ono što se osobno izdvaja jeste da nakon gubitka ili pobjede u duelima, igra dobiva malo drugačiji tijek, a svijet se dinamično mijenja ovisno o tome kako se sve odvilo.

Zaista mi se sviđa izgled karte i mape kojom putujemo po svijetu. Putovanje s jednog kraja na drugi je vrlo jednostavno, a interakcija sa okolinom je sjajno izvedena. Iako bih volio da postoji više elemenata koji bi direktno utjecali na igru, kao što je onaj gdje možete gurati vlaka, ipak je bilo zabavno istraživati i klikati razne stvari te čitati tekstove koji se pojavljuju. Ponekad je bilo važno klikati na različite predmete kako biste dobili određene tragove, ali često je taj segment bio prilično prazan. Vjerujem da će se to promijeniti.

Jedan od najzanimljivijih aspekata ove igre su jednostavne turn-based borbe u kojima koristite magiju koju sami stvarate. Imate svoju tvornicu s nekoliko strojeva, pri čemu svaki ima svoje sposobnosti. Često ćete ubacivati led, vatru, struju ili novčiće u te strojeve kako biste napadali ili koristili razne efekte, poput mijenjanja elemenata ili izravno utjecali na neprijatelje, na primjer, zaustavili njihove strojeve. Razmišljanje o strategiji kako najbolje iskoristiti određene poteze čini igru zanimljivom, a svaki stroj možete nadograditi kako bi, primjerice, prouzročio više štete ili omogućio više korištenja. Međutim, morate paziti jer ste ograničeni u tom smislu, a neprijatelji će često biti jači od vas. Na vama je da situaciju iskoristite na najbolji mogući način.

Promjena ekrana u igri je vrlo intuitivna. Skrolanjem miša brzo možete pristupiti svojoj tvornici ili vidjeti što sve vaš neprijatelj ima. Naravno, ne možete postaviti sve strojeve, već morate pažljivo birati. Neki strojevi, poput topa, mogu utjecati na druge, pa ako ga zapalite, mora se premjestiti mjesto unatrag kako bi uspješno funkcionirao. Tu je i mehanizam suočavanja sa stresom, koji mi još uvijek nije sasvim jasan. Možete popiti vino ili pojesti sendvič, ali nisam siguran zašto ili čemu to služi.

Zadacima je vrlo lako pristupiti, no doživio sam problem s bugom u kojem bi se dan stalno ponavljao unatoč tome što sam odabrao novi zadatak za rješavanje. Međutim, resetiranje igre izgleda da je riješilo taj problem. Također, možete odabrati hoćete li rješavati sporedne zadatke ili se fokusirati samo na glavnu priču. Svaki dan se obično vraćate svojoj kući, koju također možete urediti. Bilo bi sjajno da postoji više zgrada koje možemo istražiti ili otključali različite strojeve na druge načine, a ne samo putem zadataka.

Fay’s Factory također ima izuzetno lijepu estetiku. Grafika je polirana, a detalji joj daju poseban šarm. Posebno je zanimljiv položaj likova na ploči, što stvara dojam kao da igramo tabletop igru, a ne PC igru. Ipak, kad sve uzmete u obzir, ovo je naslov koji je još u Early Access fazi. Priča nije dovršena, nedostaju neke ambiciozne značajke i izgleda da je projekt dosta originalan. Tekst također može biti prilično vulgaran i sadrži smiješne trenutke i odgovore. U konačnici, osobno vjerujem da Fay’s Factory donosi nešto jedinstveno i novo, te da nećete potrošiti svoje vrijeme ako ga odlučite isprobati.

70%
80%
90%