Recenzije

Deathless. Tales of Old Rus – Early Access

Podijelite:
  • DEVELOPER: 1C Game Studios
  • IZDAVAČ: 1С-777 Limited
  • PLATFORME: PC
  • ŽANR: Deckbuilding / Rougelite
  • DATUM IZLASKA: 18. lipnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 24,50 €
  • RECENZIRANA VERZIJA: PC

Deathless je roguelike deckbuilding igra smještena u svemir Tales of Old Rus, u kojoj se pojavljuju slavenski heroji i čudovišta. Igra je objavljena u Early Accessu, što znači da je još uvijek u razvoju, a developeri planiraju nastaviti s poboljšanjima do kraja godine. Njihov cilj je eksperimentirati s ravnotežom igre—poput troškova i učinaka karata—dok će puna verzija uvesti nove heroje, protivnike, setove karata i relikvije.

Trenutna verzija u Early Accessu uključuje jednu heroinu po imenu Varvara the Fair, koja nudi više od šest sati ponovljivog sadržaja (vrijeme koje mi je bilo potrebno da otključam sve karte i završim priču), zajedno s misijama, brojnim kartama, relikvijama i potrošnim materijalima. Što ovu igru čini drugačijom od ostalih u žanru? Prvenstveno, ima glatku i šarmantnu grafiku, uključujući dobro dizajnirane likove, neprijatelje, karte, pozadine i jednostavno korisničko sučelje. Umjetnički stil je dobro osmišljen, ugodan oku sa svojim šarenim 2D umjetninama, što čini estetski ugodno iskustvo.

Nadalje, igra vas manje kažnjava u usporedbi s drugima u žanru, te omogućuje postupan napredak s nekim intrigantnim konceptima karata. Međutim, određeni aspekti nisu toliko uravnoteženi koliko bi trebali biti. Više o tome će biti raspravljeno u nastavku.

Gameplay

Igranje uključuje tipične roguelite mehanike s izgradnjom špila uz mali zaokret. Svaki put birate između tri staze, od kojih svaka nudi različite nagrade poput novih karata, relikvija, liječenja ili trgovine, sve s raznim bonusima i modifikatorima. Oni mogu biti ili korisni ili štetni, zahtijevajući od vas da prilagodite i odaberete put koji najbolje odgovara vašim trenutnim potrebama. Ključno je odabrati predmete koji se dobro sinergiziraju kako biste napredovali do kasnijih faza igre.

Kao i kod većine igara u ovom žanru, početak s dobrim kartama je ključan za poraz konačnog bossa. Suočit ćete se s tri bossa ukupno; međutim, prva dva su relativno laka za poraziti. Čudno, nakon drugog bossa, težina igre drastično raste – skaliranje težine je nedosljedno. Nemojte me krivo shvatiti, igra je prilično izazovna, sa sve brojnijim i problematičnijim neprijateljima koji su opremljeni raznim pojačanjima i oslabljenjima. Neki od njih su iritantniji od drugih. Unatoč tome, ponekad se čini da to nije sve na mjestu, jer brzo napredujete samo da biste kasnije shvatili da su vam trebale bolje karte za poraz konačnog bossa.

Moja najveća zamjerka igri su početni modifikatori. Čini se kao da neprijatelji uvijek dobiju najbolje. Zašto im treba tri puta više Vigora, što im omogućuje da nanose ogromnu štetu? Zašto im trebaju učinci liječenja kada ih je već pet na mapi? Ovi modifikatori ponekad izgledaju smiješno, čineći igru nepotrebno težom. S druge strane, prikladno je da se težina povećava kako napredujete, ali igra to ne radi na najbolji način. Međutim, budući da igrate sami, izvlačenje pravih karata postaje iznimno važno, a to se ne događa uvijek. Također, većinom ćete se fokusirati na stjecanje relikvija i novih karata. Liječenje ili stjecanje više zlata nije toliko korisno jer nagrade jednostavno nisu dovoljno dobre.

Same karte nisu vrlo složene. One su prilično jednostavne, sastavljene od karata za napad, obranu i kretanje, ostavljajući vas željnima više raznolikosti. Postoje i univerzalne karte koje možete izvući, kupiti ili otključati, slično kao i druge karte. Međutim, igra često postaje repetitivna jer se često nalazite u situaciji da birate iste karte za koje znate da su dovoljno dobre. Osim toga, ne zarađujete puno zlata. Trgovina ne nudi uvijek najbolje opcije, a brisanje karte košta 100 zlata, što je čudno. Najveći problem je što je početni špil uvijek isti, uvijek dobivate istih pet slabih karata za napad i četiri za oklop, i one obično ostaju u vašem špilu do kraja. Iako postoje relikvije koje mogu ukloniti ove karte, općenito je bolje uzeti druge. Jednostavno nemate toliko opcija utjecati više na svoj špil.

Također sam primijetio da je stjecanje što više relikvija ključno. Dobivate ih birajući određene puteve i one mogu značajno utjecati na vaš napredak—neke su nevjerojatno jake, dok druge mogu biti prilično loše. Najbolja relikvija vam omogućuje da nasumično izvučete jednu od tri univerzalne karte, koje su općenito puno bolje od vaših normalnih karata. Unatoč tome, aspekt istraživanja igre je prilično ugodan. Učinci karata sami po sebi su zanimljivi, dodajući raznolikost igri. Imajte na umu da je ovo još uvijek u Early Accessu, pa možemo očekivati više sadržaja u budućnosti. U ovom trenutku, nema puno raznolikosti u špilovima; nemate magiju ili druge korisne modifikatore karata, ali ipak sam uživao u onome što igra nudi.

Zanimljivo je kako su developeri inkorporirali slavenski folklor. Susrećete razna stvorenja kao što su khuds, yaga, rusalkas i još mnoga druga, svako jedinstveno i različito. Svako stvorenje ima specifične animacije napada i vještine, omogućujući vam da naučite njihove obrasce i predvidite njihove poteze. Na primjer, vještice mogu pretvoriti mrtve neprijatelje u čahure iz kojih izlaze različita stvorenja koja se ponovno bore. Zaključno, neprijatelji su prilično intrigantni, iako igra može postati repetitivna nakon nekog vremena, a borba s tri masivna neprijatelja zaredom može s vremenom postati monotona.

Što može biti bolje?

Igra zaista treba neke poboljšanja u kvaliteti života. Na primjer, bilo bi korisno sakriti i pregledati karte prilikom odabira ili zamjene tijekom bitaka kako biste vidjeli kako će utjecati na igranje. Osim toga, trgovine trebaju značajna poboljšanja, kao što su bolji predmeti i više zlata, kako bi njihovi posjeti bili zanimljiviji i korisniji. Uvođenje novog heroja također bi trebalo poboljšati mogućnost ponovnog igranja.

Volio bih imati mogućnost mijenjanja početnog špila i više načina za nadogradnju karata. Trenutno možete nadograditi karte samo jednom, a neke nadogradnje nisu vrlo korisne. Igra treba bolje balansiranje i skaliranje težine. Trebala bi postati izazovnija nakon prvog bossa, ali često se to ne događa. Stil animacije je dobar, ali obrasci napada mogu biti nekonzistentni, ponekad vas vraćaju na cijeli ekran, a zatim brzo ponavljaju obrazac.

Priča ili quest našeg heroja bila je prilično dosadna. Iskreno, nisam pronašao tekst zanimljivim niti je priča bila intrigantna; više me zanimala deck-building mehanika. Na tom polju, igra se dobro nosi. Igra nije spora niti prazna, s oko šest sati sadržaja za istraživanje. Što više igrate, to više otključavate, dodajući dubinu izvan jednostavne izgradnje špila. Brzi napredak igre osigurava da ne gubite vrijeme i drži vas angažiranima bez nepotrebnih odgoda.

Zaključno, je li ova igra vrijedna? Definitivno. Zanimljivo mi je vidjeti kako će napredovati tijekom cijele godine. Igranje je zabavno, umjetnički stil je izvrstan, a najvažnije je da deck-building mehanika dobro funkcionira s roguelike elementima. Nećete požaliti što ste proveli šest sati igrajući igru. Ako ste igrali Tamarak Trail ili Slay the Spire, Deathless bi definitivno trebao biti u vašoj kolekciji—pristupačna je i nije pretjerano repetitivna.

Sadržaj
80%
Igrivost
70%
Grafika
90%
Konačna ocjena

hrHrvatski