Chaos on Wheels

• DEVELOPER: Acodeon Gaming
  • IZDAVAČ: Acodeon Gaming
  • ŽANR: Racing Shooter
  • DATUM IZLASKA: 19. listopada 2023.
  • POČETNA CIJENA: 24.50€

Chaos on Wheels najnoviji je unos u racing shooter naslove i jedan je od boljih indie igara ove godine. Nemojte očekivati nešto spektakularno, ovu igru nekoliko je godina razvijao mali tim iz Hrvatske, a ono što nam nudi, već dugi niz godina nismo vidjeli. Imali smo priliku intervjuirati developere i malo se bolje upoznati sa igrom, kojoj je glavni cilj obnoviti stara iskustva s combat vozilima. Tu možemo onda pričati o naslovima kao što su Twisted Metal i Vigilante 8 na kojima je i baziran koncept Chaos on Wheelsa. Kao premisa ove igre, u prvom planu nalazi se umjetna inteligencija, gdje je odmetnuti program Helios preuzeo kontrolu nad svime u želji da zavlada svijetom. Međutim, planove će mu pokvariti nekolicina vozača s kojima igramo i pokušavamo napraviti „kaos na kotačima“.

Nekim automobila treba jako puno vremena da skrenu ili ubrzaju

Treba imati na umu da je Chaos on Wheels izdan u Early Access verziji, trenutno se može igrati jedna kampanja od deset poglavlja; Chaos Career za jednog igrača kao više slobodniji način igranja, sadrži ljestvicu s bodovima, imate mogućnost nadograditi svoje vozilo, kupovati razne stvari i mijenjati vozače, a tu je i prilagođeni odabir igranja s podijeljenim zaslonom za dva igrača. Dodatnu čar ovoj igri daju 25 različita vozila, likovi koji imaju svoje glasove, brojan način pucanja i oružja od raketa i strojnica, te pomalo čudan način driftanja i vožnje koji su itekako mogli biti bolje napravljeni.

Nekim automobila treba jako puno vremena da skrenu ili se okrenu, driftanje je nezgodno, jer auto prije svega previše prokliže udesno ili ulijevo prije nego što se uspijete zaokrenuti ili možda, jednostavno, nisam toliko vješt u ovome. Najiritiranije je pokretanje vozila, imao sam osjećaj kao da vozim manualno, a ne automatik gdje automobilu treba jako dugo da ubrza i dosegne traženu brzinu, odnosno izgubite jako puno vremena samo da ubrzate ili počnete voziti u rikverc, do tad možete pedeset puta biti uništeni.

Izazovniji način igranja

Za pohvalu je što postoji tutorial koji nas upoznaje sa mehanikama igre i nema toliko sadržaja za svladati, međutim, neki dijelovi igre nisu najbolje objašnjeni, primjerice, što svaki pickup u igri služi. Ako ste očekivali lakšu igru po težini, nemojte se dati zavarati, jer se od vas uistinu očekuje da znate kako najbolje iskoristiti svaki dio ove igre. To nužno ne mora značiti nešto loše, ali bit će jako odbojno za početne igrače ovoga žanra, pogotovo jer vam je potrebno nekoliko valova metaka da išta uspijete uništiti, a pritom ste zaustavljeni kontinuirano pucati prema svojoj meti jer postoje određena hlađenja oružja nakon nekog vremena. Osim što vam je u planu pucati prema različitim turretima, cijelo vrijeme ganjat će vas i napadati drugi automobili koje kontrolira Helios. Kroz različite ponuđene težine, može se zaključiti da je Chaos on Wheels uistinu izazovniji naslov za igranje.

Kampanja je konceptualizirana na jednostavan način, svako poglavlje sadrži nekoliko misija, a sve se svodi da u zadanom vremenu dovršite ono što vam je zadano, bilo da morate uništiti 12 turreta, pokupiti pakete oružja ili metaka, te odvesti konvoj kamiona na označeno mjesto. Jako mi se sviđa raznolikost krajolika i atmosfere tijekom igranja kampanje: prolazite kroz gradove, trkaće staže, pustinje, snijeg, kišu, a sve to utječe i na samu mašineriju automobila i iskustvo igranja.

Višestruki načini pucanja i uništavanja

Kako bi uspješno uništili neprijatelje, na raspolaganju ćete imati četiri načina pucanja. Prvo je korištenje vaše glavne strojnice, zatim možete ispaljivati razne rakete, tu su još i manje strojnice za brže pucanje i mogućnost ispaljivanja ograničenih projektila. Posebne rakete skupljate uništavanjem turreta ili ih jednostavno nađete razbacane preko cijele mape, a razlikovat ih možete putem boja. Neke daju veću štetu, neke manju, a sve ovisi koliko prostora za municiju ima vaš automobil koji nikad neće biti isti, razlikovat će se po izgledu, ali i količini pucanja.

Skupljati još možete drugačije pickupove, kao što je mogućnost popravka, dužeg pucanja, usporavanja vremena, itd. Sve ovo ostavlja jedan jako dobar dojam i međusobno je povezano, samo bi možda bilo još bolje da lakše možemo pokupiti sve što je na zemlji. Direktno morate proći kroz neku sposobnost da ju pokupite što je izuzetno teško s ne toliko praktičkim skretanjem i vožnjom i zbog toga što se sve oko vas odvija jako brzo. Također imate sposobnost vozača koju možete koristiti, pri čemu svaki od 10 vozača (upoznajete ih tijekom igranja kampanje) ima različite sposobnosti. Na primjer, postoji vozač koji ima nitro, drugi sadrži štit oko auta koji vas brani od nadolazećih projektila, a uz to,  postoje pickupovi koji također osvježavaju sposobnosti vozača.

Chaos Career

U početku imate samo jedan automobil, osnovne oklope i oružja niske razine. Kako napredujete i skupljate više novca i iskustva, prelazite na višu razinu i otključavate više opreme poput novih oklopa, oružja, metaka, a posebno automobila. Nakon što napravite svoj auto iz snova, možete se pripremiti za borbu, bilo da želite igrati Deathmatch ili slobodno igrati kroz različite razine. U Chaos Careeru ne možete jako brzo napredovati. U početku ćete minimalno sto puta biti uništeni prije nego što dođete do razine kada se možete suprotstaviti neprijateljima. Ovo je čak jako dobra stvar, jer se postepeno upoznajemo s igrom, stvarima i oružjima koji se nalaze u garaži i sa mapa koje se nalaze u igri. Postoji veliki izbor nadogradnji, a sve utječe na to kako će vaše auto funkcionirati. Ako imate manje težine, bit ćete brži, ako imate više prostora za rakete, lakše će biti uništiti neprijatelje, itd. Ono što treba istaknuti da će Chaos Career dobiti još sadržaja, kao što je Team Deathmatch, tako da ćete imati priliku zaigrati više game modova kada igra službeno izađe iz Early Accessa.

Usudio bi se reći da Chaos on Wheels pokazuje koliko je dobra naša gaming scena. Bitno je samo potruditi se, napraviti nešto zanimljivo, a upravo ovaj naslov dokaz je što posvećenost može napraviti. Iako Chaos on Wheels ima svoje mane, koje se mogu popraviti i riješiti i ne sumnjam da će se to dogoditi, ima potencijal i obećava buduće nadogradnje i sadržaj, međutim, ovaj naslov mogao bi preporučiti igračima koji traže izazovnu racing shooter igru i potrebno je uzeti u obzir da trenutno nije prikladna za one koji su novi u ovom žanru.

Recenzentski primjerak ustupio izdavač

80%
60%