Card Detective

• DEVELOPER: MuccyGames
  • IZDAVAČ: MuccyGames
  • ŽANR: Card-battler
  • DATUM IZLASKA: 15. prosinca 2023.
  • POČETNA CIJENA: 3.99€

Card Detective je card-battler i deck-building igra u kojoj preuzimamo ulogu novinarke i detektivke Hazel Gong, koja je prvotno izvještavala o izvođenju radova na jednom gradilištu, ali slučajno naiđe na misteriozno mrtvo tijelo. Osim što sadrži detektivske elemente kroz koje ćemo povremeno upoznavati radnju cijele igre, ta ista priča ispričana je kao u obliku stripa, odnosno manhwe. Card Detective igrat ćete četiri do pet sati, sadrži vrlo zanimljivu mehaniku igranja s kartama, a još je više privlačna ta grafika, kao da igramo interaktivni strip.

Moram priznati da je priča bila intrigantna, držala se do kraja, bilo je to puno spletki i zapleta, svaki dio čitanja stripa neće trajati dugo, izgled likova i boja općenito su jako dobri i ono što me ugodno iznenadilo je da likovi pokazuju emocije. Grafika i prezentacija cijele igre su impresivni, a ako niste baš neki ljubitelj card-battler igara, onda će vas priča svakako privuči. Izuzev vrlo dobro smišljenje grafike i stripa, igrivost možda nije na traženoj razini, iako je koncept vrlo privlačan. Nažalost, moći ćete relativno jednostavno ili brzo napredovati kroz igru koristeći određene taktike ili strategije, odnosno “cheesati” kroz nju.

Card Detective #1

Gameplay

Card Detective igra je koja može jako puno toga ponuditi, ali developerima kao da je ponestalo ambicije napraviti nešto veće. Tutorial je bespotrebno zakompliciran, toliko teksta i novih riječi, a na kraju ispadne da vam pola toga neće trebati. U svojoj suštini igra sadrži nekoliko vrsta karata; žute karte (brze karte kao što su da vućete nove ili dobivate akcijske bodove), karte obmane i strategije koje su zapravo pitanja. Tu su još i “neprijateljske” bihevioralne karte koje morate, ali i ne morate uništiti, a i one imaju posebne efekte koji vam mogu zagorčati život, primjerice, da spriječe efekt vaše karte.

Svaka karta u igri ima svoje posebnosti, ali sve se koriste na isti način; ili ćete davati štetu ili ćete pokušati doći do tragova. Kako biste pobijedili, potrebno je pronaći sve odgovore da bi se dobila ispravna izjava. Pošto je ovo igra intervjua, potezi su napravljeni kao količina strpljivosti sugovornika, te ako ono dođe do nule, krećete ispočetka. Kako gameplay mehanike ne bi isplale previše komplicirane, pokušat ću sve to pojednostaviti.

Protivnici postavljaju kartice s izjavama i odgovarajuće karte prijevara s lijeve i desne strane. Izjave dobivamo razbijanjem svih prijevara ili analizom tragova. Klikom možete pregledati karte na lijevoj strani. Kada se prijevara dovede u pitanje, ona otkriva simbole iz zaštićene izjave. Broj izjava s desne strane pokazuje koliko skrivenih simbola treba analizirati.

Kada uništavate lijevu stranu dnevnika (svaka karta daje određenu štetu) otkrivaju se X i O simboli koji tehnički predstavljaju desnu stranu. Također, karte na lijevoj strani imaju svoje zdravlje i kada kompletno dovršite tu stranu, automatski se završi desna. Simboli koji se pojave označavaju istinite (0) i lažne (X) izjave. Kada kažem predstavljaju lijevu stranu, misli se na to da njihovi položaji mogu odgonetnuti spomenute informacije.

Na kraju, isplati se slijepo igrati samo desnu stranu, jer nema svrhe trošiti vaše karte na uništavanje kvadratića koji imaju 25 zdravlja i igra vas može zbuniti svojim simbolima. Uz to, bitno je naglasiti da svaka karta u igri ima X i O simbol ili kombinaciju X X, O O i mješano za rješavanje izjava. Sve ovo zvuči komplicirano, ali kada krenete igrati, imat će smisla.

Card Detective #2
Card Detective #3

Cheesing

Sada slijedi onaj dio gdje vam otkrijem kako cheesati igru. Svaka vaša radnja troši akcijske bodove (počinjete uvijek sa četiri), a pošto svaka karta ima tri kopije, možete uzeti samo one koje troše dva akcijska boda, te uzmete karte koje vam omogućuju da vučete nove ili dobivate akcijske bodove. Vrlo jednostavno, fokusirate se samo na desnu stranu i pogađate pa kud puklo da puklo. Osim što ćete moći ovo napraviti nekoliko puta, također ćete vrlo brzo prijeći igru. Nema bezpotrebnog živciranja ili razmišljanja kakav potez trebam napraviti. Po meni, zbog ovog, cijela igra gubi svoj smisao.

Ono što je svakako za pohvalu je domišljatost i izgled karata. Impresivno je da postoje dva vrsta načina igranja, ali tehnički jedna je isplativija od druge. Osim toga, zabavno je kombinirati različite karte (možete najviše imati 16 karata u deku) i eksperimentirati s različitim načinima igranja. Čak ima i jako puno karata koje otključavate rješavanjem sporednih i glavnih misija. Preporučam da prođete sve misije, jer to je jedini način da otključate sve karte tijekom igranja.

Card Detective #4

Što je moglo bolje?

Glavni izbornik u kojem ćete birati koju misiju želite riješiti je toliko neintuitivan, siromašan i statičan. Kako bi se vratili na pojedinu misiju, morate kliknuti na report izbornik i zatim pronaći onu kojoj se želite vratiti klikanjem na lika. Nama to igra nigdje nije pokazala, ovo sam sasvim slučajno otkrio. Igra vas također ne upoznaje s činjenicom da na početku igranja morate spremiti igru kako bi nastavili dalje od mjesta gdje ste stali. Tu je još ne mogućnost da preskočite ikakve scene; ako ste kojim slučajem izgubili, morate ćete ponoviti sve dialoge i isječke stripa kako bi nastavili dalje.

Jedna vrlo iritantna značajka su postavljanje pitanja kada iskoristite karte tijekom igranja. Osim što se taj dijalog ponavlja sa svakim likom (ponekad i nema smisla), odnosno pitanja i odgovori su uvijek isti, ne možete ga ni preskočiti, ni ubrzati, ni promijeniti u opcijama. Da barem postoji poseban dio u opcijama samo za gameplay kako bi mogli sebi prilagoditi stil igranja. Općenito treba izbalansirati neke karte, pogotovo neprijateljske bihevioralne iliti karte obmana, jer neke jednostavno ne možete uništiti ili je gotovo ne moguće to napraviti.

Kako bi eventualno uživali u čitanju stripa, odnosno da ne morate stalno klikati, developeri su nam dali mogućnost automatskog čitanja, gdje se u određenim sekvencama pojavljuju dijelovi stripa. Međutim, to sve ide jako brzo i ne stignete pročitati apsolutno ništa i na kraju se isplati vlastoručno klikati sve.

Za kraj, cijena ove igre je 3.99€ i apsolutno vrijedi zaigrati i isprobati ovaj zanimljiv i kratak naslov. Developeri se samo trebaju odvažiti, proširiti svoje vidike i od ove igre može se stvoriti nešto unikatno. Volio bi vidjeti free mode, gdje u bilo kojem trenutku možete zaigrati protiv bilo koga. Ne bi htio da ovo ostane samo na stripu i priči, jer mene je osobno vrlo zaintigirao pristup samoj igri i način na koja se ona igra.

70%
70%
80%