• DEVELOPER: Balloon Studios
  • IZDAVAČ: Whitethorn Games
  • PLATFORME: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Xbox Game Pass, Nintendo Switch
  • ŽANR: Puzzle
  • DATUM IZLASKA: 9. travnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 24,99€

Botany Manor je stvarno osvježavajuća igra ovoga žanra u koju sam se zaljubio nakon što sam igrao demo prije nekoliko mjeseci. Nije to samo zbog sjajne grafike i zanimljivih zagonetki, već zato što je vrlo opuštajuća i pomaže vam da pobjegnete od stvarnosti na nekoliko sati. Ovo je igra u prvom licu u kojoj istražujete prekrasan dvorac ispunjen šarenom pozadinom i okolišem, ali radi se više o uživanju u putovanju kroz dvorac nego o izazivanju vašeg mozga teškim zagonetkama. Zapravo, sve što trebate učiniti je slijediti priručnik i razne tragove koji se nalaze okolo prije dovršetka poglavlja (ukupno ih je pet).

Godina je 1890., a vi igrate kao botaničarka Arabella Greene, koja radi na dovršetku svoje botaničke istraživačke knjige Forgotten Flora. Dok igrate, otkrivate više o glavnoj protagonistici (ovdje nema spojlera) kroz pisma, postere i tako dalje. Igra je jednostavna, pokazuje vam sve što trebate učiniti da biste napredovali. Morate istraživati i komunicirati s istaknutim slikama, knjigama, predmetima ili uređajima kako biste krenuli naprijed, ne ostavljajući skrivena iznenađenja na putu.

Fokus ove igre je vrtlarstvo, ali je sve to dosta jednostavno; samo trebate nabaviti posudu, napuniti je zemljom, posaditi sjeme i zaliti ga. Pravo uzbuđenje dolazi od svih čudnih i tajanstvenih biljaka kojima su potrebni jedinstveni uvjeti za rast. Ove “zagonetke” mogu uključivati cijeđenje savršene količine soka od jabuke ili dodavanje zagrijane vode sa suvenirom zahrđale svinje u kadu za rast biljke. Neobične su i zabavne, a opet dovoljno jednostavane da vrlo brzo možete završiti svako poglavlje. Završetak poglavlja zahtijeva pronalaženje svih tragova tijekom istraživanja, ali stvari mogu postati zbunjujuće kada postoji više tragova i biljaka koje treba otkriti i uzgajati unutar jednog poglavlja. Poboljšana organizacija bi proces učinila lakšim, iako se osobno nisam mučio s rješavanjem više zagonetki odjednom.

Jedan veliki nedostatak je ponovno i konstantno vraćanje naprijed ili nazad, jer nije sve prikladno locirano na karti. Može postati zamorno prelaziti ista područja više puta kako bi se riješila zagonetka, pogotovo kada je ključna stavka na suprotnoj strani sobe i konačno vam je u glavi kliknuo određeni hint u tom trenutku. Osim toga, nedostatak osjećaja nagrađivanja kada biljka raste umanjuje zadovoljstvo izvršavanjem zadataka. Unatoč svom trudu i rješavanju problema, zbog nedostatka značaja u rastu biljke osjećao sam se nepovezano i jednostavno sam prolazio kroz poglavlja bez puno uzbuđenja. I ne samo to, također bih volio da možete vidjeti tragove koje ste pročitali u svojoj knjizi umjesto da se morate vraćati i ponovno ih tražiti. Ipak je iznenađujuće zašto jednostavno ne možemo kliknuti na trag unutar priručnika.

Vizualno, grafika u ovoj igri je nedvojbeno zapanjujuća, nadopunjena umirujućim zvučnim zapisom koji vas prati kroz cijelo iskustvo. Osobno sam poželio više igranja jer su tri sata koja sam proveo igrajući ostavila žudnju za dodatnim sadržajem. Iako se cijena od 24,99 eura može činiti previsokom za trenutnu duljinu igranja, vjerujem da bi čekanje na popust prije kupnje bio najpametniji izbor. Međutim, ovoj igri nedostaju neke točke pristupačnosti, poput savjeta nakon određenog vremenskog razdoblja. Ako volite cozy puzzle igre, Botany Manor je savršena igra za vas. Osim toga, vrijedno je napomenuti da u ovom trenutku nema planova za buduće DLC-ove ili dodatni sadržaj.

70%
80%
100%