Baladins – šarmantna, ali nesavršena RPG avantura s vremenskom petljom

• DEVELOPER: Seed by Seed
  • IZDAVAČ: Armor Games Studios
  • ŽANR: Tabletop RPG / Adventure
  • DATUM IZLASKA: 15. svibnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 24,50 €

Baladins, koji je razvio Seed by Seed, vodi igrače u zaraznu avanturu igranja uloga po izboru u kaotičnoj, fantastičnoj zemlji Gatherac. Ovdje igrate kao jedan od članova titularnog ceha, Baladina, na misiji spašavanja zemlje i festivala mira u njihovom rodnom gradu od zlog vremenskog zmaja po imenu Colobra. Ova vas avantura vodi kroz razne gradove i kraljevstva dok nastojite prekinuti šestotjednu vremensku petlju u koju vas je zarobila upravo Colobra. Možda ćete se iznenaditi kako svijet izgleda lijepo, s mnogo detalja koji pokazuju koliko je ova igra dobro osmišljena. Međutim, još uvijek sumnjam u mogućnost ponovnog igranja ovog naslova nakon što sam proveo 10 sati igrajući ga i je li singleplayer zapravo održiv ili ne.

Premisa, gameplay i likovi

Svaki Baladin je nazvan po pridruženoj klasi, kao što su Bard, Cook, Pyro, Luxomancer ili Dancer. Svaka klasa ima visoku statistiku u određenoj vještini koja će vam biti od pomoći dok napredujete kroz novu petlju. Sustav vještina u igri sličan je onima koji se nalaze u drugim RPG-ovima, gdje viši brojevi vještina povećavaju vaše šanse za uspjeh u nasumičnim susretima ili osiguravaju “dobar” završetak zadataka. Zapravo, svaki je lik prilično jedinstven, donoseći različite stilove igranja na koje se treba usredotočiti. Osim toga, uvijek možete odabrati različite likove sa svakom novom petljom, tako da nećete zaglaviti s jednim likom zauvijek. Koliko god mi se sviđao taj pristup, ostavio mi je uptinik nad glavom zbog činjenice da možda nikada neću moći u potpunosti otkriti potencijal svog lika, pogotovo jer gubite većinu svojih predmeta sa svakom petljom.

Baladins nudi niz vještina izvan standardne snage i znanja, uključujući uništavanje, kreativnost i finesu. Uništavanje može uzrokovati kaos u susretima ili misijama, kreativnost može riješiti probleme inovativnim idejama, a finesa se može koristiti za radnje koje se temelje na nevidljivosti. Dapače, ova raznolikost omogućuje višestruke pristupe izazovima i održava igru svježom. Izvođenje radnji kao što je putovanje, uvježbavanje vještina, razgovor s likovima ili dovršavanje izazova temeljenih na vještinama zahtijeva akciju ili bodove za putovanje. Dobivate šest bodova za svaku petlju, a svaka predstavlja tjedan dana u igri dok ju Colobrin dolazak ne završi. Ovaj naizmjenični sustav zahtijeva strateško planiranje i upravljanje resursima kako bi se maksimizirao napredak unutar vremenskih ograničenja. Međutim, potrebno je neko vrijeme da potpuno svladavate igru, budući da svako igranje zahtijeva dovršetak određenih zadataka, a nasumično istraživanje svijeta nije uvijek od pomoći. Ovo je mjesto gdje singleplayer doista trpi, budući da se akcijski bodovi koriste za sve u igri.

Također, posjećivanje raznih gradskih trgova i karavana omogućuje vam kupnju napitaka koji povećavaju vašu akciju ili bodove za putovanje ili privremeno pojačavaju vještine. Ovo je ključno za dovršavanje zadataka, prikupljanje informacija ili odgađanje dolaska Colobre. Ali činilo se da nikad nije dovoljno. Da, postoji mnogo toga za otkriti unutar igre, što je meni osobno bilo ugodno, međutim, sve je nakon nekog vremena izgledalo prilično zamorno i previše na tanjuru može biti stresno. Provjere vještina, koje se izvode bacanjem trostranih kockica, dodaju element slučajnosti i rizika igranju. U većini slučajeva uvijek sam dobivao pozitivnu ishod, je li to bila moja sreća ili je igra bila naklonjena meni, nikad neću znati. Također, većina zadataka u Baladinsu ima više završetaka, što vas potiče da istražite sve mogućnosti kroz različite petlje. Neki zadaci mogu imati loše završetke u kojima se likovi suočavaju s nesrećom, dok drugi imaju dobre završetke. To čini igru zanimljivom, ali kao što je rečeno, vjerojatno nećete biti toliko zakačeni ili motivirani da otkrijete sve potencijalne ishode.

Multiplayer i Solo igranje

Ovdje je moj najveći problem s igrom. Kao što je poznato, podržava co-op multiplayer, gdje igrači mogu dijeliti predmete i davati bonuse jedni drugima svakim potezom. Međutim, multiplayeru nedostaje dubina i strateška složenost. Igra je zapravo dizajnirana da zablista u okruženju za više igrača. S više igrača, iskustvo postaje ugodnije i uravnoteženije. Međutim, kada više igrača nije opcija, igra se čini jako iskrivljenom. Unatoč tvrdnji da podržava 1 do 4 igrača, solo igrači suočavaju se sa značajnim nedostacima. Steam Remote Play nije dostupan, lokalni co-op je ograničen, a solo igrači moraju koristiti onoliko kontrolera koliko likova žele kontrolirati. To znači da bi igranje s istom razinom pravednosti kao četveročlana igra, solo igraču trebala četiri odvojena kontrolera, što igru čini manje pristupačnom. Nikada neću shvatiti zašto ovakve igre za više igrača nemaju Steam Remote Play…

Solo igrači ne mogu postići ni polovicu onoga što može puna grupa, s obzirom na ograničeno kretanje, manje radnji i potrebu da se prioriteti daju samostalnom dovršavanju misija. To rezultira stresnom žurbom, dok više igrača može pozvati druge ili se teleportirati na tuđu lokaciju. Četiri skupa bodova vještina i nogu za kretanje po ploči uvijek su bolji od jednog, a igra ne nudi nikakvu naknadu za solo igrače.

Baladins ima šareni umjetnički stil koji podsjećaju na papirnate izreze. Ova šarmantna estetika, u kombinaciji sa zabavnom glazbom, stvara primamljivu i otkačenu atmosferu koja izdvaja Baladins od tradicionalnijih RPG-ova. Dapače, vizualni stil igre i dizajn likova doprinose njezinom jedinstvenom šarmu, čineći je vizualno privlačnom i lako prepoznatljivom u pretrpanom žanru. Dodatno, humor igre blista kroz interakcije likova i dijalog, pružajući opuštene trenutke čak i dok se suočavate s prijetećom prijetnjom Colobre.

Zaključno, Baladins je šarmantan, zarazan i strateški bogat RPG koji nudi jedinstven pogled na mehaniku vremenske petlje. Njegov otkačen umjetnički stil, zanimljiv humor i duboka igrivost čine ga izvanrednim naslovom u RPG žanru, unatoč nekim manjim nedostacima. Bilo da igrate solo ili s prijateljima, Baladins obećava jedinstvenu avanturu koju vrijedi dublje istražiti.

80%
60%
90%