Astlibra Gaiden: The Cave of Phantom Mist – Video Review (KyotoCrank)

• DEVELOPER: KEIZO
  • IZDAVAČ: WhisperGames
  • PLATFORME: PC, Nintendo Switch
  • ŽANR: JRPG
  • DATUM IZLASKA: 13. veljače 2024.
  • POČETNA CIJENA: 9,75€

Ovo nije recenzija Astlibra Revisiona, već recenzija prvog DLC-a igre, The Cave of Phantom Mist. Radi se o JRPG-u u stilu animea, u kojoj se borite u spektakularnim borbama i istražujete roguelike špilje. Putujete u dublje razine špilje, suočavajući se s sve jačim čudovištima koristeći blistave napade i magiju. Pri tome prikupljate resurse kako biste povećali svoje sposobnosti i izradili bolje oružje i oklope, koje vam omoguću da prodrete još dublje i suočite se s još jačim neprijateljima.

DLC se odvija nakon događaja u glavnoj igri, koja je vrlo zahtjevna za pripovijedanje. Stoga, ako razmišljate o igranju Atlibra Revisiona, preporučujem da to učinite prije igranja dodatka s novom s pričom pri kraju ove recenzije kako biste izbjegli moguće spojlere.

Astlibra Gaiden: Cave of the Phantom Mist je u potpunosti u 2D-u i ima anime stil, s gotovo svime što izgleda kao da je ručno crtano, osim nekih elemenata pozadine koji izgledaju kao stvarne ubačene slike ubačene. Čini se da su mnogi vizualni elementi preuzeti iz već postojećih resursa. Naznaka tome su neki čudni rubovi nasumično raspoređeni na zidovima i tlu gdje bi se trebali nastaviti. Iako je ovo sitna zamjerka, manje stvari poput ove donekle su očekivane od samostalnog programera.

Neki od dizajna čudovišta su prilično kreativni, poput kamenih elemenata ili đavola. Na početku igre borit ćete se protiv slimeova, a kasnije ćete naići na neka čudovišta koja su izravno inspirirana stvarnim stvorenjima, poput divovskih kornjača koje izgledaju kao one iz stvarnog svijeta. Dizajn oružja i oklopa je moj omiljeni dio vizualnog stila. Iako postoje neka stvarno kreativna oružja, ne možete vidjeti kako vaš oklop izgleda na vašem liku, već samo oružje i štit koje držite.

Svako područje u Astlibra Phantom Cave of The Cave Mist ima jedinstveni soundtrack. Selo je lijepo i mirno, dok kada uđete u špilje, dobijete novu pjesmu za svaku fazu. Moj osobni favorit je definitivno rock and roll glazba iz područja lave.

Neki od zvučnih efekata su zadovoljavajući, dok drugi ostavljaju prostora za poboljšanje. Postoje izvrsni zvučni signali za korištenje potrošnih materijala i bacanje čarolija, što vam omogućuje da znate da su vaše naredbe primljene, a sve čarolije imaju odgovarajuće i zadovoljavajuće zvučne efekte. Međutim, problem se pojavljuje kod uobičajenih napada oružjem. Budući da ih često koriste u ovom spektakularnom fighteru, vaši napadi često pogađaju protivnike više puta, što povećava kombinirani mjerač u gornjem desnom kutu zaslona. Međutim, zvučni efekt je isti svaki put, bez obzira na oružje koje koristite, što brzo postane monotono.

Još jedna manja zamjerka je zvuk koji se čuje kada vaš lik bude napadnut – često je neprikladan. Zamislite da igrate ovu igru u svojoj sobi bez slušalica, a vaši roditelji prolaze pokraj vrata vaše sobe i čuju zvukove iz vašeg televizora. Vjerojatno bi otvorili vrata pitajući se što radite.

Astlibra Gaiden: The Cave of Phantom Mist #1

Mehanika igranja

Kao što sam već spomenuo, Astlibra Revision Gaiden Mist Cave of The Cave Phantom je roguelike, za razliku od linearnog, pričom vođenog RPG-a originalne igre. Počinjete kao sramežljiva pekareva kći, a prvi put kada uđete u špilju naoružani ste samo metlom. Za napredovanje u špilji morat ćete pronaći polugu za otvaranje puta do sljedeće razine. Neke će razine imati više soba i morat ćete istražiti svaku dok ne pronađete prekidač za otvaranje puta. Uvijek je vrijedno istražiti ove sobe čak i ako ste već pronašli polugu, jer možete naići na sobu koja će vam dati resurse ili blago. Također je korisno boriti se protiv čudovišta kako biste prešli na sljedeću razinu jer će se vaša razina resetirati kada napustite dungeon. Možete dostići maksimalnu razinu od 10, a jedina primjetna razlika koju sam primijetio je da dobivate više zdravlja što ste na višoj razini.

U tipičnom RPG stilu, pronaći ćete i izrađivati bolju opremu kako igra odmiče. Imate slotove za oružje, štit, oklop i još dva dodatna utora. Neka oružja su dvoručna i nećete moći koristiti štit istovremeno. Osobno sam koristio mač i štit tijekom cijele igre. Isprobao sam dvoručna oružja, ali za mene su bila prespora i nisu pružala mogućnost obrane. Dok držite štit, možete pritisnuti gumb za blokiranje kako biste umanjili primljenu štetu. Tijekom blokiranja, možete pritisnuti gumb za napad kako biste napadali i istovremeno se štitili od napada neprijatelja. Tijekom blokiranja, pojavit će se mali mjerač, a svaki napad će ga iscrpiti, ali dok je aktivan, štit će vas štititi od dolazne štete. Bolji štitovi će izdržati veću količinu štete prije nego što se potpuno potroše. Dodatci pružaju pasivne bonuse poput povećanja statistika ili otpornosti na štetu.

Osim iskustva, čudovišta će također ispuštati stvari nazvane Polin, koje dolaze u nekoliko različitih boja. Ovu vrstu valute koristite za nadogradnju svojih atributa u izborniku rasta dok ste izvan dungeona. Nadogradnje su raspoređene kroz opsežno stablo nadogradnji i zahtijevaju Polin različitih boja za otključavanje. Ako nemate dovoljno određene boje Polina za nadogradnju, možete razmijeniti svoju najveću količinu Polina u omjeru 3 prema 1, tako da niste potpuno isključeni iz nadogradnje koju želite ako imate dovoljno Polina druge boje. Polin je poprilično dostupan, jer ga dobivate ne samo ubijanjem čudovišta, već i korištenjem magije. Svaka napadačka magija generira određenu vrstu Polina nakon udaranja neprijatelja.

Kada je riječ o korištenju magije, otključat ćete različite čarolije iz gore spomenutog izbornika rasta, koji vam omogućuje razne vrste napada čim steknete dovoljno izdržljivosti. Izdržljivost se prikazuje trakom punjenja ispod vaše trake zdravlja, a generira se normalnim napadima oružjem, potičući igrača da ostane aktivan. Također dobivate kratki trenutak nepobjedivosti tijekom bacanja magije, što možete primijetiti po plavom štitu koji se pojavi nad vašim likom. Taj štit može koristiti za izbjegavanje napada svake vrste, čak i onih koje inače ne biste mogli direktno izbjeći. Ova zanimljiva mehanika stvarno potiče igrača da bude agresivniji umjesto da se povlači, primajući udarce samo kada je to nužno. Vaša izdržljivost će se brzo iscrpiti ako je ne koristite. Čarobne sposobnosti variraju od napada, preko obrane do liječenja, pa je važno iskoristiti ih prije nego što ih potrošite.

Astlibra Gaiden: The Cave of Phantom Mist #2

Također ćete dobiti pristup pasivnim sposobnostima poput dvostrukog skoka, povećane štete na daljinu, povećane generacije izdržljivosti i mnogih drugih, svladavajući oružja i oklop. Majstorstvo se postiže prikupljanjem dovoljno bodova iskustva dok koristite određeni komad opreme, što vam omogućuje stjecanje nove pasivne sposobnosti. Međutim, ne možete imati sve sposobnosti istovremeno, budući da postoji resurs nazvan čarobni kristali. Kada opremite ove sposobnosti, što će potrošiti određeni broj kristala, no u bilo kojem trenutku ih možete ostaviti i vratiti svoje kristale kako biste opremili nešto drugo. Ovo dodaje dodatni sloj prilagodbe za vaše osobno iskustvo igranja. Čarobni kristali su teški za dobivanje, ali ih je moguće dobiti više. Neki su skriveni u selu, dok ih drugi zarađujete na lutriji u maloj čarobnoj kući koju povremeno možete pronaći u dungeonu. Ova se kuća pojavljuje nasumično, a srećke možete pronaći u škrinjama, bilo u svijetu ili one koje se dobiju ubijanjem čudovišta. Lutrija nudi i druge nagrade osim čarobnih kristala, uključujući dodatne utora za dodatke.

Ova igra također omogućuje poboljšanje opreme koju već posjedujete. Dakle, ako vam se sviđa određeni set, a niste pronašli ništa što bi ga potpuno nadmašilo, možete uložiti resurse kako biste teoretski doveli tu opremu do vrhunca igre. Ipak, pretpostavljam da bi to bilo prilično teško postići; vjerojatnije je da ćete slučajno pronaći bolje oružje u dungeonu prije nego što steknete dovoljno resursa za to.

Osim dungeona koji vas očekuju, postoji i koloseum za borbu protiv neobaveznih bosseva s nagradama. Iskreno, nisam siguran, ali imam osjećaj da su ovi protivnici oživljavanje iz originalne igre. Budući da sam pozvan da igram i pregledam DLC, ne mogu vam sa sigurnošću reći. Kada pobijedite ove bosseve, dobit ćete plavi čarobni kamen, vrlo različit od zelenih čarobnih kristala. Ove resurse možete potrošiti na dodatne bonuse za svoje atribute. Osobno sam gotovo sve uložio u svoju statistiku sreće kako bih mogao dobiti bolje predmete i više zlata. Ispalo je prilično dobro za mene; jednom sam čak dobio tri oružja u istoj sobi na razini i jedno od njih postalo mi je omiljeno oružje do kraja igre, a da ga nisam ni poboljšavao.

Astlibra Gaiden The Cave of Phantom Mist #3

Budući da sam veliki obožavatelj roguelike igara, imao sam određena očekivanja kad sam započeo ovu igru. Astlibra Gaiden: Cave of the Phantom Mist predstavlja nešto drugačiji pristup roguelike žanru, jer se jako oslanja na narativni aspekt. Iako je to u redu, za mene osobno priča nije bila od velike važnosti. Provodi puno vremena pričajući svoju priču, dok bih se ja radije borio s čudovištima.

Teško je proći kroz ovu igru; to nije tip igre u kojoj se možete probiti iz prvog pokušaja ako ste dovoljno vješt igrač. Veliki sam obožavatelj Dead Cellsa jer u toj igri vaše vještine određuju vaš uspjeh i koliko daleko možete doći. Možete stići do kraja igre u jednom igranju, a povremeno morate nadograditi oružje, ali to nikada ne zaustavlja ritam igre. Nasuprot tome, Astlibra zahtijeva povratak u selo i potrošnju resursa na nadogradnju svojih vještina kako biste postali jači. Kao igrač, osjećam mnogo više zadovoljstva kada vidim svoj napredak u igri umjesto da pratim rast brojeva koji određuju moje zdravlje i štetu koju nanosim. U nekoliko točaka igre, možete naići na prepreke gdje su vam statistike jednostavno preniske za daljnji napredak. Možda biste mogli pokušati, ali vaše zdravlje će biti slabo, a oprema i oklop neće pružati adekvatnu zaštitu, dok oružje neće nanositi dovoljno štete. Ako se pokušate oprezno boriti, možda ćete se povući od neprijatelja kako biste napredovali, ali to bi trajalo podjednako dugo.

Sada, ima li nešto loše u tome što je igra ovako dizajnirana? Ne, uopće ne. To se samo ne sviđa igračima poput mene, ali nekome drugome tko više voli vidjeti kako se brojevi povećavaju i kako se stablo vještina puni tijekom vremena, moglo bi se svidjeti. Dakle, to je sve što imam za reći o tome. Ako vam se ova igra čini iole zanimljivom, preporučujem da je isprobate. Originalnu igru stvorila je jedna osoba tijekom petnaestak godina, a što se tiče DLC-a, nisam siguran, ali sudeći po datumu izlaska negdje prije oko 2 godine. Ovo je indie igra u pravom smislu riječi.