• DEVELOPER: sunset visitor 斜陽過客
  • IZDAVAČ: Fellow Traveller
  • ŽANR: Sci-fi adventure
  • DATUM IZLASKA: 9. svibnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 19,50 €
  • RECENZIRANA VERZIJA: PC, Nintendo Switch

Do danas još uvijek nisam siguran u koji žanr bi strpao 1000xResist. Tehnički, može se opisati kao znanstveno-fantastična avantura, simulator hodanja s narativom koji potiče na razmišljanje, ili možda vizualni roman s lakim zagonetkama. Kao što vidite, igra spaja različite elemente i razvio ju je studio Sunset Visitor. Bavi se temama identiteta, kulturne izolacije i korupcije vlade, te je smještena u distopijsku budućnost gdje je čovječanstvo prisiljeno živjeti pod zemljom zbog vanzemaljskog virusa. Protagonistica Watcher, jedna je od mnogih klonova Iris, imune AllMother koja se dobrovoljno prijavila za medicinsko testiranje u nadi da će pronaći lijek. Godinama kasnije, Watcher živi u Orchardu, tajanstvenoj bazi gdje ona i njezine klonirane sestre sudjeluju u “zajedništvima” kako bi ponovno proživjele Irisine uspomene. Ovaj proces postupno otkriva povijest Zemlje i nagovještava što se treba dogoditi sljedeće.

Narativ 1000xRESIST-a brzo se razvija, otkrivajući tajne i žaljenja kroz generacije koje su zadesile Zemlju. Dapače, kompleksnost i dubina priče, s brojnim preokretima, uvijek će vas držati angažiranima. Igra je dizajnirana da podrži priču, te sadrži lake zagonetke koje uključuju manipulaciju vremenom, ali nikada ne zasjenjuju narativ. U konačnici, fokusira se na istraživanje i interakciju, a ne na platformiranje ili borbu, omogućujući nam da se u potpunosti uronimo u priču i likove bez ometanja.

Ponekad će vas igra izazvati da pronađete izlaz iz određene situacije.

Priča i teme

Isprva bi priču moglo biti teško pratiti, ali kako napredujete, stvari postaju jasnije. Igra se bavi temama poput psiholoških učinaka dijaspore i izazova prilagođavanja novim kulturama. Također istražuje psihu protagonistice, propitujući što znači biti drugačiji ili čak što se zna dogoditi ako vam je ispiran mozak. Iskreno, većinu vremena nećete razmišljati o tim stvarima dok igrate, ali poznavanje pozadine priče drži vas zainteresiranima do samog kraja.

Vizualno, 1000xRESIST je mješavina visokopoliranih i grubljih elemenata. Neki okoliši izgledaju bez teksture i života, što je zapravo u kontrastu s trenucima kada određene stvari izgledaju stvarno dobro. To je jednostavno mješavina svega; igra nudi neke kvalitetne stvari, ali također ima i neuspjele trenutke. Drugim riječima, indie korijeni igre vidljivi su u njezinom dizajnu, s nekim čudnim pozama likova i neurednim teksturama. Iako vizuali ne odgovaraju svim situacijama, to vas u konačnici ne ometa u igranju. Ono što stvarno ističe su profesionalne glasovne izvedbe za svaki red dijaloga, dajući svakom klonu posebnu osobnost. To doprinosi imerzivnom iskustvu i čini svaki lik jedinstvenim te dodaje dubinu igri.

Grafika igre prilično varira; ponekad izgleda izuzetno dobro, dok u drugim trenucima ne ostavlja takav utisak.

Mehanike igranja

Iako je 1000xResist uglavnom igra vođena pričom, uključuje nekoliko elemenata igranja kako bi poboljšala narativ. Sudjelujete u osnovnom rješavanju zagonetki i istraživanju sjećanja tijekom sesija zajedništva, koje su jednostavne i fokusiraju se na priču umjesto na izazivanje vaših vještina. Ovo vam omogućuje svjedočenje i interakciju s važnim događajima iz različitih točaka u vremenskoj liniji. Općenito, hodate po karti, rješavate različite zadatke, razgovarate s raznim likovima, pronalazite skrivene tajne i istražujete svijet.

Kroz istraživanje sjećanja, možete sastaviti pozadinsku priču distopijskog svijeta, razumjeti podrijetlo vanzemaljskog virusa i otkriti tajne koje utječu na trenutni narativ. Fascinantno je vidjeti kako se različita područja karte mijenjaju tijekom vremena, s dramatičnim promjenama u atmosferi i likovima. Doduše, krećete se kroz sjećanja i iskustva raznih likova, donoseći odluke koje utječu na smjer priče. Igra je dizajnirana tako da je neuspjeh gotovo nemoguć, omogućujući vam da se usredotočite na priču koja se odvija umjesto na mehaniku igranja.

Jedna česta pritužba je zbunjujući raspored Orcharda, glavnog središta igre. Često sam se osjećao izgubljeno i frustrirano dok sam se pokušavao navigirati kroz njegov složen dizajn staklenih cijevi, stubišta i dugih hodnika. Ovaj problem umanjuje ukupno iskustvo jer ometa tijek igranja. Dijalozi, posebno tijekom sesija zajedništva gdje se dijele sjećanja, su ponavljajući i pretjerano zagonetni. Simbolični i metaforički razgovori mogu postati zamorni i teški za praćenje, što utječe na tempo igranja.

Primjer jedne zagonetke - morate putovati kroz vrijeme kako bi ih zaobišli.
Primjer jedne zagonetke – morate putovati kroz vrijeme kako bi ih zaobišli.

U nekim trenucima, stvarno može izgledati da igra ipak traje dugo. Postoji previše toga za shvatiti jer igra sadrži brojne likove, od kojih su mnogi klonovi, što otežava praćenje tko je tko i njihovih ciljeva. Ipak, svidjeli su mi se ti mali završni trenuci kada se morate povezati s svakim balončićem sjećanja kako biste došli do kraja priče. Unatoč nekim manjim nedostacima, preporučujem je onima koji uživaju u igrama bogatim pričom i traže duboko i reflektivno iskustvo igranja.

Ako ste zainteresirani za igru koja vas izaziva da duboko razmišljate o identitetu, društvu i ljudskom stanju, 1000xResist je obavezna za igranje. Ona je dokaz kreativne slobode indie studija, što znači da igre mogu biti prilično jedinstvene i da će biti dobro prihvaćene sve dok je ideja dovoljno dobra i možete je pratiti. Teško je obuhvatiti sve što ova igra nudi, pa je najbolje da sami zaronite u nju.

Završetak 1000xRESIST-a naginje ka kozmičkom hororu, te otkriva složene slojeve priče dok Watcher otkriva pravu prirodu ALLMOTHER i sudbinu čovječanstva. Ova kulminacija povezuje teme igre kao što su sjećanje i identitet, ostavljajući vas s mnogo toga za razmišljanje i priliku za čime raspravati samim sa sobom dugo nakon što završe odjavne špice.

90%
90%
70%